انیمیشن ترور ترامپ در سایت خامنه‌ای؛ کاخ سفید نظری ندارد

لیندزی گراهام: «اگر می‌خواهید ببینید با چه کسانی طرف هستیم، این ویدیو را ببینید»

صحنه هدف گرفته شدن ترامپ در انیمیشن منتشر شده در وب‌سایت خامنه‌ای-Khamenei.ir

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز پنجشنبه در واکنش به پرسشی درباره انیمیشن منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی علی خامنه‌ای که  طرح ترور دونالد ترامپ را به روشنی و بدون پرده پوشی روایت می‌کند، گفت: «در این مورد صحبت نمی‌کنم.» این در حالی است که این انیمیشن در وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران منتشر شده که تصمیم‌گیرنده اصلی و نهایی درباره اقدامات تهران و گروه‌های نیابتی‌ تحت فرمانش است.

وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران این انیمیشن را تحت عنوان «پویانمایی برگزیده پویش قهرمان» در صفحه اول خود منتشر کرده است. «پویش قهرمان» با موضوع گرفتن انتقام قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس برگزار شده است. او ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی با دستور مستقیم دونالد ترامپ کشته شد. از آن پس علی خامنه‌ای وعده انتقامی سخت داد که تا امروز محقق نشده است.

در دومین سالگرد کشته شدن سلیمانی، ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران نیز تهدید کرد که اگر دونالد ترامپ و مایک پومپئو وزیر امور خارجه او محاکمه نشوند، مسلمانان انتقام سلیمانی را از آنها خواهند گرفت.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه دولت جو بایدن درباره این تهدید شهروندانشان در خاک آمریکا نخست سکوت کردند و سپس گفتند که واکنش به چنین اقدامی بسیار سنگین خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در انیمیشن منتشر شده در سایت خامنه ای با عنوان «انتقام حتمی است» تصاویری از محل اقامت رییس‌جمهوری پیشین آمریکا در فلوریدا و زمین گلفی که در آن بازی می‌کند نمایش داده می‌شود. رباتی که قرار است ترور را انجام دهد با کمک هک شدن دوربین‌های امنیتی وارد محوطه می‌شود. سپس پیامی با مضمون «قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند» به نقل از خامنه‌ای، روی موبایل یکی از نزدیکان ترامپ ظاهر می‌شود. سپس اپراتور که در اتاق فرمان با پرچم‌های «جبهه مقاومت» و تصویر سلیمانی نشسته است دکمه انجام حمله را فشار می‌دهد و انیمیشن با پیام انتقام حتمی است و تصویری از فرمانده کشته شده نیروی قدس به پایان می‌رسد.

هرچند کاخ سفید از اظهار نظر درباره نمایش طرح ترور رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در وب‌سایت عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی ایران خودداری کرده است، نمایندگان کنگره به این اقدام واکنش نشان دادند. لیندسی گراهام در توییتر نوشت: «اگر می‌خواهید ببینید زمانی که موضوع ایران به میان می‌آید با چه کسانی طرف هستیم، این ویدیو را ببینید.» او در ادامه نوشت: «نمی‌توانم باور کنم ویدیویی با مجوز آیت‌الله ایرانی تولید شده که به طور آشکار تهدید کشتن ترامپ را مطرح می‌کند و دولت بایدن آن را بی‌پاسخ گذاشته است.» او در ادامه تاکید کرد که پاسخ قاطع به این اقدام تهران این است که مذاکرات هسته‌ای وین متوقف شود. گراهام تاکید کرد، اگر این اقدام انجام نشود، ایرانی‌ها و دیگران در منطقه آن را نشانه ضعف ما قلمداد خواهند کرد.

این نخستین بار نیست که رسانه‌های تحت نظر علی خامنه‌ای شامل وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی او به طور شفاف و بدون نگرانی از هیچگونه پیامدی ترور و قتل‌عام را مطرح می‌کنند.

وب‌سایت خامنه‌ای پیشتر پوستری با عنوان «راه‌حل نهایی» منتشر کرده بود که اشاره‌ای به راه‌حل نهایی نازی‌ها برای نابودی یهودیان توصیف شد.

او بارها در شبکه‌های اجتماعی‌اش اسرائیل و مقامات آمریکا را به نابودی تهدید کرده اما همچنان در همه شبکه‌های اجتماعی فعال است و مدیران این شبکه‌ها ادامه فعالیت او را مصداق آزادی بیان می‌دانند.