تلاش آمریکا برای تحریم بیشتر کره شمالی در شورای امنیت

دولت آمریکا پیش‌تر تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه کره شمالی اعلام کرد

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل است-STR / KCNA VIA KNS / AFP

در پی یک رشته آزمایش‌ها و پرتاب‌های موشکی کره شمالی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ‌یانگ ترغیب می‌کند.

به گزارش رویترز، لیندا توماس گرینفیلید در توییتی نوشت: «به دنبال پرتاب شش موشک بالیستیک کره شمالی از سپتامبر ۲۰۲۱ به این طرف که هر کدام از آن‌ها با قطعنامه‌های شورای امنیت در تناقض‌‌اند، ایالات متحده پیشنهاد اعمال تحریم‌های سازمان ملل متحد را مطرح می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت آمریکا پیش‌تر در روز چهارشنبه، تحریم‌های یکجانبه‌ای را به همین دلیل علیه کره شمالی اعلام کرد و شش شهروند این کشور به همراه یک شهروند و یک شرکت روسی را به اتهام تامین تجهیزات از روسیه و چین برای برنامه‌های موشکی پیونگ یانگ، در فهرست سیاه قرار داد.

یک دیپلمات آمریکایی که نخواست هویتش فاش شود، گفت که ایالات متحده پیشنهاد داده بود پنج تن از این افراد در فهرست تحریم‌های سفر و توقیف دارایی سازمان ملل قرار گیرند. تحقق این درخواست به موافقت کمیته تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت مشروط خواهد بود که روسیه و چین نیز عضو آن‌اند.

کره شمالی از سال ۲۰۰۶ تحت تحریم‌های سازمان ملل است و در این مدت، با هدف قطع جریان تامین مالی برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ، بر شدت تحریم‌ها افزوده شده است. با این حال، این کشور شرق آسیا همچنان به فعالیت‌های خود ادامه داده است.

بیشتر از جهان