ائتلاف عربی هلیکوپتر حوثی‌ها در جبهه مارب را منهدم کرد

ائتلاف عربی اعلام کرد انتقال تسلیحات به جبهه را رصد می‌کند و از حوثی‌ها خواست به تحرکات خود پایان دهند

نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل قاچاق سلاح‌ از ایران به حوثی‌ها را نمونه‌ای از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه نامید‌ـ AFP

ائتلاف عربی شامگاه چهارشنبه ۱۲ ژانویه، اعلام کرد نیروهای این ائتلاف یک هلیکوپتر نظامی را که شبه‌نظامیان حوثی از فرودگاه صنعا به جبهه مارب منتقل کرده بودند، نابود کرد.

این ائتلاف خطاب به شبه‌نظامیان حوثی تاکید کرد: «ما همه تحرکات و انتقال سلاح‌ها به جبهه را رصد می‌کنیم» و از آن‌ها خواست به تحرکات خود پایان دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت خارجه ایالات‌ متحده آمریکا روز چهارشنبه با «خاطی» نامیدن شبه‌نظامیان حوثی، اعلام کرد حمله‌های آنان به انزوای بیشتر این گروه منجر می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به العربیه گفت «ما آتش‌بس در یمن را می‌خواهیم، اما حوثی‌ها در خلاف این جهت گام برمی‌دارند.» او افزود ایالات‌ متحده آمریکا تاکنون نزدیک به چهار میلیارد دلار کمک به یمن ارسال کرده است.

همچنین لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل، قاچاق سلاح‌ از ایران به شبه‌نظامیان حوثی را نمونه دیگری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه نامید. او در توییتی نوشت ارسال سلاح‌های ایرانی به شبه‌نظامیان حوثی‌ نقض آشکار تحریم تسلیحاتی سازمان ملل است.

روز چهارشنبه، هانس گروندبرگ، نماینده سازمان ملل در یمن، در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد تحقیقات درباره استفاده نظامی شبه‌نظامیان حوثی از بندر حدیده در حال انجام است.

این امر پس‌ از آن صورت می‌گیرد که ائتلاف عربی شواهدی مبنی بر اینکه حوثی‌ها از بندرهای حدیده و سلیف استفاده نظامی می‌کنند، منتشر کرد.

بیشتر از جهان