عربستان سعودی هشت هزار کیلومتر راه‌آهن می‌سازد

وزارتخانه سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در حال کار بر روی یک قانون تازه سرمایه‌گذاری است که پاسخگوی نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی باشد

«در سراسر قلمرو پادشاهی راه‌آهن کشیده خواهد شد و به شبکه‌هایی که از پیش موجود است، افزوده می‌شود»-GIUSEPPE CACACE / AFP

خالد فالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، از برنامه‌ریزی برای ساخت هشت هزار کیلومتر راه‌آهن، و نیز تدوین قانون سرمایه‌گذاری نوینی به منظور پاسخگویی به نیازهای سرمایه‌گذاران، خبر داد.

به گزارش رویترز، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی روز چهارشنبه، ۱۲ ژانویه (۲۲ دی)، در یک همایش معدن در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گفت: «در سراسر قلمرو پادشاهی راه‌آهن کشیده خواهد شد و به شبکه‌هایی که از پیش موجود است، افزوده می‌شود.»

او همچنین گفت که وزارتخانه سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در حال کار بر روی یک قانون تازه سرمایه‌گذاری است که پاسخگوی نیازهای سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، قانون جدید در سال جاری رسمیت می‌یابد و سرفصلی تازه از اصلاحات حقوقی و اداری است که ریاض در دستور کار دارد.

عربستان سعودی سال گذشته اعلام کرد که شرکت‌های خارجی تا پایان سال ۲۰۲۳ فرصت دارند تا دفتر مرکزی منطقه‌ای خود را به آن کشور منتقل کنند، وگرنه قراردادهای دولتی را از دست خواهند داد. در ماه اکتبر اعلام شد که تاکنون ۴۴ شرکت بین‌المللی مجوز استقرار دفتر مرکز خود را در شهر ریاض دریافت کرده‌اند.

اما در حالی که پنج سال از طرح چشم‌انداز سال ۲۰۳۰ در عربستان سعودی می‌گذرد، که هدف‌ آن پایان دادن به وابستگی به سوخت‌های فسیلی است، کمبود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی راه رسیدن به این چشم‌انداز را دشوار کرده است. قانون تازه سرمایه‌گذاری و گسترش شبکه راه‌آهن، گام‌هایی تلقی می‌شوند که راه را برای رسیدن به این هدف هموارتر می‌کند.

بیشتر از جهان