جوکوویچ حکم اخراج از استرالیا را به نفع خود برگرداند

جوکوویچ، قهرمان ۹ دوره در ملبورن، اکنون این شانس را دارد که از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۱ دفاع کند

نواک جوکوویچ از صبح پنجشنبه در مرکز اسکان مهاجران ملبورن، بازداشت شده است - David Gray / AFP

درخواست استیناف نوواک جوکوویچ در مورد رد ویزای ورود به استرالیای او برنده شد.

در پی لغو ویزای جوکوویچ به دلیل بررسی دقیق معافیت پزشکی برای واکسن کووید که او را از سفر [به استرالیا برای شرکت در] مسابقات اُپن استرالیا، اولین مسابقه بزرگ تنیس سال، مطمئن کرده بود، او از صبح پنجشنبه در مرکز اسکان مهاجران ملبورن، بازداشت شده است.

تیم حقوقی صربستان اسنادی را برای درخواست تجدیدنظر علیه تصمیم اولیه کنترل مرزی ارسال و اعلام کرد ماه گذشته جواب آزمایش کووید جوکوویچ مثبت شده و حالا بهبود یافته است. او از آن به عنوان دلیلی برای درخواست معافیت پزشکی ازقوانین سختگیرانه واکسیناسیون استرالیا استفاده کرد.

و پس از یک جلسه طولانی در روز دوشنبه، قاضی آنتونی کِلی لغو روادید را رد کرد و به دولت استرالیا دستور داد هزینه‌های قانونی را بپردازد و جوکوویچ را ظرف نیم ساعت از بازداشت آزاد کند.

این تصمیم به این معنی است که جوکوویچ، قهرمان ۹ دوره در ملبورن، اکنون این شانس را دارد که از عنوان قهرمانی خود در سال ۲۰۲۱ دفاع کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پرونده در عرصه ورزش تنیس و فراتر از آن واکنش‌های شدید و البته مختلفی را برانگیخته است.

اندی ماری، مرد شماره ۱ سابق تنیس، اهل بریتانیا، پیش‌تر برای این تنیس‌باز صرب ابزار نگرانی کرده و گفته بود که مخمصه او «واقعا برای تنیس اصلا خوب نیست».

ماری، فینالیست پنج دوره اوپن استرالیا، پیش از برگزاری جلسه دوشنبه خطاب به خبرنگاران گفت «راستش را بخواهید گمانم همه از آن شوکه شده‌اند.»

«فعلا می‌خواهم فقط دو نکته در این مورد بگویم. اولا امیدوارم نواک سلامت باشد. خوب می‌شناسمش و رابطه‌ ما همیشه خوب بوده است و امیدوارم حالش خوب باشد.»

«دوم اینکه این ماجرا واقعا برای ورزش تنیس اصلا خوب نیست و فکر نمی‌کنم برای هیچ‌کدام از افراد درگیر در آن هم خوب باشد. به نظرم واقعا بد است.»

نیک کایریوس استرالیایی که در موارد بسیاری از منتقدان سرسخت جوکوویچ بوده است، هفته پیش در توییتر از کشور خود خواست با قهرمان ۲۰ دوره مسابقات بزرگ «بهتر» برخورد کند.

فرد شماره ۹۳ تنیس جهان در توییتر نوشت: «ببینید من قاطعا به اقدام اعتقاد دارم. به خاطر دیگران و برای سلامت مادرم واکسن زدم اما در مورد نواک رفتارمان بد بوده، خیلی بد.»

«من از این میم‌ها (شوخی‌های اینترنتی) و سرخط خبرها خوشم می‌آید، او یکی از قهرمانان بزرگ ما و البته در نهایت انسان است. بهتر از این برخورد کنید.»

پدر جوکوویچ مدعی شد تنیس‌باز شماره ۱ جهان را در این درگیری قربانی کرده‌ و به «چهارمیخ» کشیده‌اند.

گزارش‌های تکمیلی در آینده منتشر می‌شوند.

© The Independent

بیشتر از تنيس