شهروندان اماراتی واکسینه‌نشده از سفرهای خارجی منع می‌شوند

در حال حاضر، شمار ابتلا به کووید-۱۹ در امارات متحده عربی رو به افزایش است و به روزانه بیش از ۲۰۰۰ مورد رسیده است

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امارات، منع سفر کسانی که واکسینه نیستند هم‌راستا با سیاست‌های کلی آن کشور برای پایان دادن به همه‌‌گیری است-GIUSEPPE CACACE / AFP

امارت متحده عربی از ۱۰ ژانویه، سفرهای خارجی را برای شهروندانی که هنوز واکسینه نیستند، ممنوع می‌کند. به گزارش رویترز، شهروندان واکسینه‌شده نیز برای پرواز به کشورهای دیگر باید واکسن یادآوری را زده باشند.

روز شنبه ۱ ژانویه (۱۱ دی)، وزارت خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات متحده عربی در هماهنگی با سازمان ملی مدیریت بحران و بلایای طبیعی آن کشور، ضمن اعلام این خبر تاکید کرد که این اقدام در واکنش به اوج‌گیری دوباره میزان ابتلا به کرونا در جهان صورت می‌گیرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه امارات، منع سفر کسانی که واکسینه نیستند هم‌راستا با سیاست‌های کلی آن کشور برای پایان دادن به همه‌‌گیری است. مقام‌های امارات متحده عربی به‌دلیل وضعیت جهانی و میزان بالای ابتلا در جهان، این تصمیم را برای حفظ تندرستی و ایمنی شهروندان اماراتی اتخاذ کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این‌ حال، کسانی که واکسینه نیستند، تحت شرایط خاصی می‌توانند مجوز سفر دریافت کنند، از جمله شهروندان معاف از زدن واکسن، موارد بشردوستانه، و نیز کسانی که به‌منظور درمان‌های ضروری باید سفر کنند.

بیانیه وزارت خارجه امارات متحده عربی همچنین به همه مسافران توصیه می‌کند که اقدام‌های پیشگیرانه را رعایت کنند و از وضعیت همه‌گیری در کشوری که به آن سفر می‌کنند، آگاهی کسب کنند. در صورتی که مسافر به بیماری مبتلا شود، توصیه می‌شود با نمایندگی‌های دیپلماتیک امارات متحده عربی در آن کشورها تماس بگیرد.

در حال حاضر، میزان ابتلا به کووید-۱۹ در امارات متحده عربی رو به افزایش است و به روزانه بیش از ۲۰۰۰ مورد جدید ابتلا رسیده است.

از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ تاکنون، بیش از ۷۵۰ هزار تن در امارات متحده عربی به کرونا مبتلا شده‌اند و و دو هزار و ۱۶۴ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان