دیپلمات زن برجسته اماراتی به وزارت منصوب شد

اعطای رتبه وزارت به لانا زکی نسیبه می‌تواند بخشی از تلاش‌های دولت امارات متحده عربی برای مشارکت دادن زنان در نقش‌های کلیدی دولت تعبیر شود

عکس از حساب کاربری رسمی توییتر وزارت خارجه امارات متحده عربی

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، طی حکمی لانا زکی نسیبه را به رتبه وزیر ارتقا داد.

لانا زکی نسیبه، دستیار وزیر خارجه و همکاری‌های بین‌المللی در امور سیاسی بود. او همچنین نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل است و این سمت را همچنان برعهده خواهد داشت.

خانم نسیبه در نشست هفته گذشته بریتانیا و شورای همکاری خلیج‌فارس، نماینده امارات متحده عربی بود و در کنار وزیران خارجه عربستان سعودی، عمان، بحرین، قطر و کویت و نیز نایف الحجرف (‌دبیر کل این شورا) با لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا دیدار کرد و درباره مسائل منطقه و ازجمله برنامه‌ هسته‌ای ایران به تبادل‌نظر پرداخت.

لانا زکی نسیبه، کارشناسی ارشد تاریخ از دانشگاه کمبریج و کارشناسی ارشد مطالعات اسرائیل و دیاسپورای یهودی از دانشگاه لندن را دارد و از سال ۲۰۱۳ نماینده دائم کشور امارات متحده عربی در سازمان ملل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پدر او زکی نسیبه از سیاستمداران کهنه‌کار در امارات متحده عربی است که از آغاز تشکیل دولت امارات متحده عربی درصحنه سیاسی این کشور نقش داشته است. اواکنون مشاور فرهنگی رئیس دولت امارات متحده عربی است.

پدربزرگ او انور نسیبه از رهبران جنبش فلسطین بود.

اعطای رتبه وزارت به لانا زکی نسیبه می‌تواند بخشی از تلاش‌های دولت امارات متحده عربی برای مشارکت دادن زنان در نقش‌های کلیدی دولت تعبیر شود. در سال‌های اخیر حضور زنان در دولت امارات متحده عربی پررنگ‌تر شده است.

بیشتر از جهان