در امارات متحده عربی باید دست‌کم یک زن در هیئت‌مدیره‌ هر شرکتی باشد

امارات متحده عربی در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی، بالاترین سطح مشارکت زنان در بازار کار را دارد

امارات متحده عربی پیش‌تر برای حضور ۲۰درصدی زنان در هیئت‌مدیره‌‌ها هدف‌گذاری کرده بود، اما حالا حضور دست‌کم یک زن اجباری است- KARIM SAHIB / AFP

«سازمان اوراق بهادار و کالاها» امارات متحده عربی اعلام کرد که از این پس، حضور دست‌کم یک مدیر زن در هیئت‌مدیره شرکت‌های ثبت‌شده در این کشور ضروری است. 

به گزارش روزنامه نشنال که در امارات متحده عربی منتشر می‌شود، پس از جلسه روز یکشنبه (۲۴ اسفندماه) هیئت‌مدیره «سازمان اوراق بهادار و کالاها» که زیر نظر سازمان اقتصاد، تنظیم‌کننده قوانین و مقررات حاکم بر بازار امارات متحده عربی است، اعلام شد که رعایت این موضوع برای همه شرکت‌ها در بازارهای محلی این کشور ضروری است.

عبدالله بن‌طوق، وزیر اقتصاد امارات متحده عربی و رئیس این هیئت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازارهای امارات متحده عربی باید «در راستای دستیابی به بالاترین استانداردهای جهانی» ارتقا یابد.

این قانون تازه‌ترین مورد از سلسله اقدام‌های امارات متحده عربی برای تقویت حضور زنان در بالاترین سطح مشاغل امارات متحده عربی است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه نیز بانک مرکزی امارات متحده عربی توافق‌نامه‌ای با شرکت «آئورورا۵۰» (Aurora50) امضا کرد که براساس آن دوطرف به تقویت تبادل اطلاعات و ایجاد مسیری قدرتمند برای ارتقای زنان بااستعداد متعهد شدند. «آئورورا۵۰» یک شرکت خدمات اجتماعی در امارات متحده عربی است که بر افزایش تعداد زنان و برقراری تعادل جنسیتی در هیئت‌مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی این کشور تمرکز دارد. 

براساس آمارهای شرکت آئورورا، درحال حاضر در هیئت‌مدیره ۲۸ شرکت از ۱۱۰ شرکت ثبت‌شده در امارات متحده عربی یعنی ۲۶درصد از آن‌ها، زنان حضور دارند؛ اما تنها ۳.۵درصد (۲۹نفر از ۸۲۳ نفر اعضای کل هیئت‌مدیره‌ها) از مدیران هیئت‌مدیره‌های این شرکت‌ها زن هستند.

«سازمان اوراق بهادار و کالاها» در امارات متحده عربی پیش‌تر هدف‌گذاری کرده بود که شرکت‌ها به حضور ۲۰درصدی زنان در هیئت‌مدیره خود برسند و در غیر این صورت، باید دلایل آن را توضیح دهند، اما حالا حضور زنان را اجباری کرده است. 

بانک جهانی هفته گذشته در مطلبی در وبلاگ‌های خود، اعلام کرد که امارات متحده عربی (با ۵۷.۵ درصد در سال ۲۰۲۰) در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی، بالاترین سطح مشارکت زنان در بازار کار را دارد.