تجمع در برابر مجلس، اعتراض بازنشستگان ایران به وضعیت معیشتی

در چند شهر دیگر هم بازنشستگان و مستمری‌بگیران در برابر دفتر صندوق بازنشستگی استان‌ها، گرد آمدند

جمعی از بازنشستگان روز سه‌شنبه،‌ هفتم دی‌ماه در تهران و چند شهر دیگر ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق، تجمع برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، معترضان در تهران مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گرد آمدند. گروهی از آموزگاران بازنشسته در این گردهمایی حضور داشتند و شعار می‌دادند: «معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است» و «قالیباف حیا کن، مجلس را رها کن».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در چند شهر دیگر هم بازنشستگان و مستمری‌بگیران در برابر دفتر صندوق بازنشستگی استان‌ها، گرد آمدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این تجمع‌ها در شهرهای شیراز، قم، سنندج، همدان و زنجان نیز برگزار شده است.

معترضان شعارهایی چون «اجرای همسان‌سازی، حق مسلم ماست»، «مسئول بی‌کفایت، استعفا، استعفا» و «بازنشسته داد بزن، حقت‌ را فریاد بزن» می‌دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه، ۵ دی‌ماه نیز به گزارش شورای بازنشستگان ایران، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه در این شهر تجمع کردند و به حقوق، مستمری‌ها و وضعیت بد معیشتی خود اعتراض کردند.

یازدهم آذرماه امسال، معلمان شاغل و فرهنگیان بازنشسته در اعتراضی هماهنگ و سراسری به اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در بیش از ۶۰ شهر ایران تجمع‌هایی را برگزار کردند.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان دست‌کم ۶۶ شهر مختلف کشور، تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.