برد مقابل منچسترسیتی و اندیشه‌های گواردیولا آسان نیست

حملات سیتی آنچنان دامنه‌دار بود که این تیم موفق شد در ۲۵ دقیقه ابتدایی چهار گل به لستر بزنند

شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند با نتیجه پرگل ۳-۶ به پیروزی برسند - Anthony Devlin / AFP

مهم‌ترین مسابقه هفته نوزدهم لیگ برتر انگلستان بین تیم‌های منچسترسیتی و لستر، تنها یک روز پس از عید کریسمس در ورزشگاه اتحاد، به میزبانی سیتیزن‌ها برگزار شد و شاگردان پپ گواردیولا موفق شدند با نتیجه پرگل ۳-۶ به پیروزی برسند.

منچسترسیتی این رقابت را از همان ابتدای کار  بسیار تهاجمی آغاز کرد و با پاس‌های تک‌ضرب و بدون وقفه، به بازیکنان لستر اجازه فکر کردن هم نمی‌داد.  لستر که دو روز پیش از این مسابقه، در رقابت‌های جام اتحادیه، مغلوب لیورپول شده بود، با تعدادی تغییر اجباری به این مسابقه پا گذاشت. آن‌ها سویونچو، مدافع، و جیمی واردی، مهاجم و گلزن اصلی خود، را در اختیار نداشتند و برندان راجرز ایهیناچو را که سابقه حضور در منچسترسیتی دارد، از ابتدا در زمین قرار داده بودند.

حملات سیتی آنچنان دامنه‌دار بود که این تیم موفق شد در ۲۵ دقیقه ابتدایی چهار گل به لستر بزنند. دو گل از روی ضربات پنالتی به دست آمد و تیلمانس، هافبک تیم لستر، روی هر دو خطای به وجود آمده، مقصر بود. کسپر اشمایکل، دروازه‌بان لستر، هم در این مسابقه روز خوبی را پشت سر نگذاشت و نتوانست مانع از گلزنی مهاجمان تیم میزبان شود.

به نظر می‌رسید نمایش طوفانی بازیکنان سیتی در نیمه اول ادامه‌دار باشد اما در نهایت، بازیکنان با همان چهار گلی که دی بروینه، محرز، گوندوگان و استرلینگ به ثمر رساندند، به رختکن رفتند. با شروع نیمه دوم بازی کاملا متفاوت دنبال شد چرا که تیم لستر از اشتباهات خط دفاعی سیتیزن‌ها نهایت استفاده را کرد و موفق شد در عرض ۲۰ دقیقه سه گل را به دروازه میزبان وارد کند؛ نتیجه‌ای عجیب که نزدیک بود تمام داشته‌های گواردیولا و تیمش را بر باد بدهد. اما گل پنجم سیتی در دقیقه ۶۹ مسابقه که لاپورت به ثمر رساند، خیال سرمربی اسپانیایی سیتیزن‌ها را راحت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اشتباه اشمایکل روی این گل هم کاملا مشهود بود و پس از زدن این گل، بازهم سیتی جریان بازی را در دست گرفت. تعویض‌های گواردیولا سبب شد تا در دقایق پایانی فشار سیتی روی تیم مهمان بیشتر شود و استرلینگ در دقیقه ۸۷ گل ششم سیتی را به ثمر برساند. این برد باعث شد تا جایگاه سیتی در صدر پیش از سال نو میلادی، مستحکم‌تر شود.

این پیروزی برای سیتیزن‌ها در حالی اتفاق افتاد که آن‌ها در این نیم فصل از رقابت‌ها بدون مهاجم نوک و تمام‌کننده در رقابت‌ها حاضر شدند. منچسترسیتی پیش از شروع رقابت‌های این فصل نتوانست در خرید بازیکن موفق عمل کند و پس از رفتن آگوئرو، عملا نتوانست مهاجم موردنظر خود را به خدمت بگیرد.

این پیروزی نهمین برد پیاپی آبی‌های شهر منچستر در این فصل از رقابت‌ها بود. با این پیروزی و این نوع عملکرد از شاگردان گواردیولا، مشخص شد که آن‌ها به دنبال تکرار قهرمانی سال گذشته خودند و به این سادگی‌ها تن به شکست نخواهند داد. تجربه و تاریخچه در لیگ برتر انگلستان غیر از یک مورد، نشان داده است تیمی که در نیم فصل به قهرمانی رسیده باشد، در انتهای فصل نیز قهرمانی را به دست خواهد آورد.

با این پیروزی، سیتیزن‌ها قهرمانی در نیم فصل رقابت‌ها را به دست آوردند اما بازی در روزهای بعد از عید کریسمس معروف به روزهای باکسینگ، بسیار سخت و فشرده است و تیم‌ها به مدت یک هفته باید هر دو یا سه روز یک بار بازی‌های دشواری را برگزار کنند. اگر تیم‌های بالای جدول در این بازی‌ها امتیازهای لازم را جمع‌آوری کنند، می‌توانند برای قهرمانی در رقابت‌ها قدم بزرگی بردارند.

 پپ گواردیولا پس از پایان بازی گفت: «من فکر می‌کنم ما مزد صبور بودنمان را گرفتیم. بازی بسیار خطرناکی بود و حتی می‌توانست به تساوی کشیده شود اما ما با تمرکز بیشتر در دقایق حساس بازی کار کردیم و نتیجه را به سود خودمان رقم زدیم.»

 تیم منچستر سیتی با کسب این پیروزی ۴۷ امتیازی شد و علاوه بر ادامه صدرنشینی، قهرمانی نیم فصل را نیز به دست آورد. لیورپول، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سیتیزن‌ها، با شش امتیاز و یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار دارد.

بیشتر از فوتبال