سپاه پاسداران: حمله به تاسیسات اتمی اسرائیل را شبیه‌سازی کردیم

نیروی هوافضای سپاه حمله به این مرکز را با ۱۶ موشک بالیستیک و پنج پهپاد انتحاری تمرین کرده است

رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شبیه‌سازی حمله موشکی به تاسیسات اتمی دیمونای اسرائیل، در آخرین روز برگزاری رزمایش نظامی «پیامبر اعظم-۱۷» خبر دادند.

«ایما مدیا»، رسانه نزدیک به سپاه پاسداران که خود را «یک رسانه مستقل خصوصی مبتنی‌بر رسانه‌های اجتماعی، برای انتشار دستاوردها و قدرت نظامی ایران» معرفی می‌کند، روز شنبه، چهارم دی‌ماه، در توییتر و دیگر رسانه‌های اجتماعی، ویدیوهایی از شبیه‌سازی این حمله منتشر کرد.

در توضیح ویدیو در یوتیوب آمده است که نیروی هوافضای سپاه پاسداران در رزمایش «پیامبر اعظم-۱۷» ضمن «شبیه‌سازی مرکز توسعه سلاح‌های کشتار جمعی» اسرائیل، با ۱۲ فروند موشک بالیستیک میان‌برد، آن را «به‌طور کامل منهدم کرده است» و هم‌زمان پهپادهای انتحاری نیز با پرتاب چهار موشک بالیستیک به برخی اهداف دیگر، حمله کرده‌اند.

دیگر رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران ازجمله خبرگزاری‌های فارس، تسنیم و مهر و برخی رسانه‌های مشابه نیز روز یکشنبه، پنجم دی‌ماه، این ویدیو را به‌طور گسترده بازنشر کردند. 

خبرگزاری فارس در توضیح این ویدیو نوشت که نیروی هوافضای سپاه پاسداران با شبیه‌سازی‌ مرکز اتمی دیمونا، «حمله موشکی و پهپادی» به این مرکز را با استفاده از ۱۶ فروند موشک بالیستیک و پنج فروند پهپاد انتحاری «با موفقیت و دقت مثال‌زدنی اصابت موشک‌ها و پهپادها به هدف»، تمرین کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاسیسات اتمی دیمونا یا مرکز تحقیقات هسته‌ای «نِگِو» که در نزدیکی شهر دیمونا در اسرائیل واقع شده است، مهم‌ترین تاسیسات هسته‌ای شناخته شده در آن کشور و مکانی است که بنابر برخی گزارش‌های بین‌المللی، اسرائیل کلاهک‌های هسته‌ای خود را در طول سالیان گذشته در آنجا ساخته نگهداری کرده است. البته مقام‌های اسرائیلی هرکز این گزارش‌ها را به‌طور رسمی تایید نکرده‌اند.

نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه پاسداران به‌همراه از روز دوشنبه، ۲۹ آذرماه، به‌مدت پنج روز در سواحل استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان رزمایشی مشترک موسوم به «پیامبر اعظم-۱۷»   برگزار کردند. 

از پیش اعلام شده بود که در این رزمایش ضمن استفاده از سامانه‌ها و سلاح‌های جدید، «عملیات تهاجمی» برای انهدام مواضع دشمن فرضی اجرا خواهد شد.

در روز جمعه، سوم دی‌ماه، در آخرین روز این رزمایش، محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، از پرتاب هم‌زمان ۱۶ فروند موشک بالیستیک برد بلند، میان‌برد و کوتاه‌برد خبر داد و آن را به‌طور مشخص هشداری به اسرائیل دانست. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله نهایی رزمایش، با به‌کارگیری موشک‌های عماد، قدر، سجیل، زلزال، دزفول و ذوالفقار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انجام شده است.

جمهوری اسلامی ایران کشور اسرائیل را به‌رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ارشد آن بارها این کشور را به نابودی تهدید کرده‌اند. به همین دلیل، رهبران اسرائیل، دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای را تهدیدی وجودی برای خود می‌دانند و از مدت‌ها پیش تهدید کرده‌اند که درصورت شکست دیپلماسی در محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، دست به اقدام نظامی خواهند زد. 

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در آذرماه اعلام کرد که به نیروهای دفاعی آن کشور دستور داده است تا برای حمله به اسرائیل آماده باشند. 

آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در ماه‌های گذشته دستور آغاز تمرین‌های فشرده نیروی هوایی اسرائیل برای «شبیه‌سازی حمله به مراکز هسته‌ای داخل خاک ایران» را صادر کرده است.