رزمایش سپاه برای اجرای «عملیات تهاجمی» با سلاح‌های جدید

قدرت‌نمایی جدید جمهوری اسلامی ایران هم‌زمان با افزایش تردیدها در باره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای صورت می‌گیرد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برنامه‌های تهاجمی خود، سهم ویژه‌ای را به بسیج اختصاص داده است - تسنیم

هم‌زمان با افزایش تردیدها درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷» را با هدف افزایش «آمادگی‌های رزمی» خود آغاز کرد. در این رزمایش «عملیات تهاجمی» برای انهدام مواضع دشمن فرضی را اجرا خواهد شد. همچنین قرار است از برخی سلاح‌های جدید استفاده شود.

به گفته عباس نیلفروشان، معاون عملیات سپاه کل پاسداران انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک پیامبر اعظم ۱۷«بر اساس پیشرفته‌ترین طرح‌های تهاجمی در جنگ‌های ترکیبی و درهم‌تنیدگی جنگ‌های سخت و نیمه‌سخت و نرم» اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این رزمایش که روز دوشنبه ۲۹آذر در سواحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان آغاز شد، نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه به همراه سازمان سایبر الکترونیک مشاورت دارند و «عملیات تهاجمی و نفوذ در سطح استراتژیک» را برای انهدام مواضع دشمن فرضی اجرا می‌کنند.

از گفته‌های نیلفروشان، پیداست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برنامه‌های تهاجمی خود، سهم ویژه‌ای را به بسیج به عنوان تامین‌کننده نیروی انسانی اختصاص داده است. او با بیان اینکه سازمان بسیج مستضعفین، نیروی انسانی بسیج دریایی و رزم زمینی را تامین می‌کند، گفت: «در این رزمایش برخی سامانه‌ها و سلاح‌هایی که تازه به نیروها تحویل شده است متناسب با تاکتیک‌های رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس ادعای نیلفروشان، پیام این رزمایش «دفاع و صیانت از امنیت ملی» و برای همسایگان ایران «صلح و دوستی و آسایش» است. او با وجود اذعان درباره تهاجمی بودن رزمایش پیامبر اعظم ۱۷مدعی شد که «منطق دفاعی» جمهوری اسلامی ایران «امنیت، اقتدار و بازدارندگی فعال و هوشمند» در منطقه خلیج فارس است.

هم‌زمان با آغاز این رزمایش مشترک، غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، نیز بار دیگر تهدیدهای سپاه علیه اسرائیل را تکرار کرد و گفت که در صورت «هرگونه ماجراجویی» به پایگاه‌های آنان حمله خواهد شد.

رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ حدود یک سال پیش در زمستان سال ۱۳۹۹برگزار شده بود. جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز هم‌زمان با شدت یافتن تنش‌ها با کشورهای غربی و افزایش تحریم‌های ایالات متحده چندین رزمایش را در مناطق مرزی کشور برگزار کرد. در جریان یکی از این رزمایش‌ها اهداف فرضی با موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی هدف قرار گرفت.

رزمایش جدید نظامی جمهوری اسلامی در منطقه در حالی انجام می‌گیرد که تردیدها در باره به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای افزایش یافته است. همچنین مقام‌های کشور اسرائیل در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که برای مقابله با ایران در انتظار تایید آمریکا نمی‌مانند. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، با اشاره به اینکه کشورش طرف ایران در توافق هسته‌ای نیست، گفته بود: «ما خود را پایبند به آن نمی‌دانیم و اشتباهی را که در سال ۲۰۱۵ بعد از توافق برجام مرتکب شدیم، تکرار نمی‌کنیم.»