حمله هوایی ائتلاف عربی به مواضع حوثی‌ها در فرودگاه صنعا

«شبه‌نظامیان حوثی مکان‌های غیرنظامی را به عنوان پوششی برای عملیات‌های نظامی خود به کار می‌گیرند»

در این حمله هوایی ائتلاف عربی تاسیسات ساخت پهپاد پایگاه الدیلمی و پرتابگرهای زیرزمینی موشک‌ را هدف گرفت-File/AFP

ائتلاف عربی روز دوشنبه، ۲۹ آذر، از اجرای حمله‌های هوایی موفقیت‌آمیز به مواضع نظامی حوثی‌ها در فرودگاه صنعا در یمن خبر داد.

به گزارش العربیه، در این حمله هوایی ائتلاف عربی تاسیسات مونتاژ و ساخت پهپاد پایگاه الدیلمی و نیز پرتابگرهای زیرزمینی موشک‌های دوربرد را هدف گرفت.

بنا بر اعلام این ائتلاف، در این حمله‌ها که پاسخی به استفاده نظامی حوثی‌ها از این فرودگاه بود، قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه رعایت شده است. نیروهای ائتلاف می‌گویند، شبه‌نظامیان حوثی از مواضعی در این فرودگاه برای حمله‌های فرامرزی خود استفاده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از عملیات به کارکنان سازمان‌های بین‌المللی و امدادی و غیرنظامیان مستقر در این فرودگاه هشدار داده شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مکان را ترک کنند.

ژنرال ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف، به العربیه گفت: «شبه‌نظامیان حوثی عامدانه به غیرنظامیان و فرودگاه‌های عربستان سعودی حمله می‌کنند و مکان‌های غیرنظامی را به عنوان پوششی برای عملیات‌های نظامی خود به کار می‌گیرند.»

به گفته این مقام نظامی، پیش از حمله هوایی به فرودگاه صنعا تدابیر قانونی اتخاذ شده است. العربیه گزارش می دهد که شبه‌نظامیان حوثی از صبح دوشنبه مجوز پروازهای سازمان ملل و هواپیماهای امدادی در فرودگاه صنعا را تعلیق و از فرود یک فروند هواپیمای سازمان ملل در فرودگاه صنعا جلوگیری کردند.

به گفته ائتلاف عربی، فرودگاه صنعا به پایگاه نظامی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شبه‌نظامیان حزب‌الله تبدیل شده است.

بیشتر از جهان