دفاع هوایی عربستان حمله‌های موشکی حوثی‌ها را خنثی کرد

حوثی‌ها قصد داشتند با دو موشک و شش پهپاد به اهدافی در عربستان حمله کنند

سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عربستان سعودی-ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / POOL / AFP

نیروی هوایی عربستان سعودی اعلام کرد که دو موشک بالستیک و شش پهپاد شبه‌نظامیان حوثی علیه اهدافی در خاک عربستان را رهگیری و نابود کرده‌ است.

به گزارش عرب نیوز، ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی ضمن اعلام این خبر گفت: «شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، هواپیماهای بدون سرنشین (UAV) را از صنعا، پایتخت یمن، به سمت مناطق غیرنظامی عربستان سعودی نشانه ‌رفتند.»

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا گفته بود که نیروهای آمریکایی در همکاری با شرکای خود یک شناور حامل تسلیحات برای حوثی‌ها را توقیف کرده‌اند. به گفته پومپئو این تسلیحات از ایران برای حوثی‌ها ارسال شده بود. مقامات تهران همواره این اتهام‌ها را رد کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

المالکی بدون اشاره به اینکه اهداف مورد حمله حوثی‌ها چه بودند، ابراز خرسندی کرد که این سلاح‌ها پیش از آن‌که به اهدافشان اصابت کنند، نابود شدند.

این سخنگوی ائتلاف عربی ضمن محکوم کردن این اقدام شبه‌نظامیان حوثی و افزایش اختلافات، تصریح کرد که هدف قرادادن مناطق غیرنظامی در داخل یمن و کشورهای منطقه و این اقدامات بی‌رحمانه بدون مجازات نخواهد ماند. او تاکید کرد که این ائتلاف تدابیر عملیاتی ضروری برای توقف این اقدامات تروریستی را بر اساس قوانین بین‌المللی اتخاذ می‌کند.

به نوشته عرب‌نیوز، حوثی‌ها در پنج سال گذشته مناطق غیرنظامی و سایت‌های صنعتی متعددی را در عربستان سعودی هدف قرارداده‌اند. فرودگاه ریاض، پالایشگاه شرق عربستان و اهداف دیگری در مناطق غربی نجران، جازان و عسیر و همچنین شهر مقدس مکه مورد حمله این گروه قرارگرفته‌ است.

بیشتر از جهان