مردم کره شمالی ۱۱ روز حق ندارند بخندند

به ماموران پلیس گفته شده است مراقب افرادی باشند که در طول دوره سوگواری برای رهبر پیشین کره شمالی ناراحت به نظر نمی‌رسند

به مناسبت دهمین سالگرد مرگ کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره شمالی، مردم آن کشور به مدت ۱۱ روز از خندیدن و نوشیدن مشروبات الکلی منع شدند.

به گزارش دیلی میل، مقامات دولتی کره شمالی به مردم دستور داده‌اند به احترام سالگرد درگذشت کیم جونگ ایل، هیچ نشانه‌ای از خوشحالی نشان ندهند.

 کیم جونگ ایل از سال ۱۹۹۴ تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۱ بر کره شمالی حکومت کرد و سپس سومین و کوچکترین پسرش، کیم جونگ اون، جانشین او شد که رهبر کنونی آن کشور است.

رهبر پیشین کره شمالی پس از ۱۷ سال حکومت دیکتاتوری و سرکوب‌گرانه بر آن کشور، روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ در سن ۶۹ سالگی، بر اثر حمله قلبی درگذشت. اکنون، حتی با گذشت ۱۰ سال از مرگ او، مردم به مدت ۱۱ روز باید عزاداری کنند و اجازه خندیدن یا نوشیدن الکل را ندارند.

یک شهروند کره شمالی از شهر مرزی سینویجو در شمال شرق آن کشور خبر داده است: «در طول دوره عزاداری، ما نباید مشروبات الکلی بنوشیم، بخندیم، یا در فعالیت‌های تفریحی شرکت کنیم. روز ۱۷ دسامبر نیز نباید برای خرید مواد غذایی بیرون برویم.»

به گفته او، در گذشته بسیاری از افرادی که در ایام عزاداری در حال مستی یا نوشیدن مشروب الکلی بودند، دستگیر شده و به عنوان مجرمان عقیدتی با آن‌ها رفتار شده است: «آن‌ها را بردند و دیگر هرگز دیده نشدند.»

این شهروند کره شمالی همچنین افزوده است: «مردم در این مدت نمی‌توانند تولدشان را هم جشن بگیرند. حتی اگر یکی از اعضای خانواده شما در ایام ۱۱ روزه عزاداری فوت کند، اجازه ندارید با صدای بلند گریه کنید، چون باید عزادار رهبر باشید. جسد را باید نگه دارید و پس از پایان این مدت از خانه بیرون بیاورید.»

مراسم عزاداری برای کیم جونگ ایل هر سال به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود، اما امسال به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت او، یک روز به ایام عزاداری افزوده شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته یکی از ساکنان استان جنوب غربی هوانگهای جنوبی، به افسران پلیس گفته شده است مراقب افرادی باشند که در طول ایام عزاداری ناراحت به نظر نمی‌رسند. به گفته او، «آن‌ها وظیفه دارند با کسانی که به روحیه عزاداری جمعی آسیب می‌رسانند، برخورد کنند. این وظیفه ویژه یک ماهه برای پلیس در ماه دسامبر است.»

این شهروند ناشناس همچنین خبر داده است که به شهروندان و شرکت‌های دولتی دستور داده شده است که در ایام عزاداری از افراد فقیر مراقبت کنند، زیرا کشور با بحران غذایی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گفته این شهروند کره شمالی، عزاداری برای کیم جونگ ایل و پدرش، کیم ایل سونگ، زندگی روزمره مردم را در کشور تحت تاثیر قرار می‌دهد: «امیدوارم که مدت عزاداری کیم جونگ ایل مانند کیم ایل سونگ به یک هفته برسد، نه این که به مرور زمان افزایش یابد.»

از زمانی که کیم ایل سونگ آن کشور را در سال ۱۹۴۸ تأسیس کرد، سه نسل از خانواده کیم بر کره شمالی حکومت کرده‌اند. وقتی کیم ایل سونگ در سال ۱۹۹۴ درگذشت، پسر ارشد او، کیم جونگ ایل، قدرت را به ارث برد.

کره شمالی با بدترین بحران اقتصادی سال‌های اخیر مواجه است. شهروندان آن کشور هم از تحریم‌ها، و هم از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده‌اند. این کشور فقیر به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک، مشمول تحریم‌های بین‌المللی متعددی شده است و از مدت‌ها پیش به کمبود مزمن مواد غذایی دچار است.

در ماه‌های اخیر، تصاویری از رهبر کره شمالی با کاهش وزن شدید نشان داده شده است که گفته می‌شود برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در شرایط فقر اقتصادی است. تلویزیون مرکزی رسمی کره شمالی ادعا کرده است که شهروندان از تغییر بدنی «کیم» دل‌شکسته  شده‌اند و با مشاهده (کاهش وزن) او، به گریه افتاده‌اند.

بیشتر از جهان