دختر شایسته سال آمریکا شناخته شد؛ کره‌ای – آمریکایی و اهل آلاسکا

برای اولین بار در تاریخ ۱۰۰ ساله رقابت‌های دختر شایسته سال آمریکا، شرکت‌کننده‌ای از آلاسکا انتخاب شد

اما برویلز کره‌ای – آمریکایی و اهل آلاسکا به عنوان دختر شایسته آمریکا شناخته شد.

او که اولین کره‌ای – آمریکایی و اولین آلاسکایی است که این عنوان را در تاریخ ۱۰۰ ساله رقابت‌ها کسب می‌کند، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «هرگز تصور نمی‌کردم که به عنوان دختر شایسته انتخاب شوم. وقتی بین دو شرکت‌کننده نهایی قرار گرفتم، فکر می‌کردم حتما دوم می‌شوم. وقتی اسمم را صدا کردند، به آنها گفتم که دوباره کارت را ببینند. نمی‌توانستم این موضوع را باور کنم که برای آلاسکا تاریخ‌ساز می‌شوم.»

مسابقه دختر شایسته آمریکا سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و امسال برویلز ۲۰ ساله توانست برای خانواده‌اش افتخارآفرینی کند. به گفته او، پدربزرگ و مادربزرگش، قبل از تولد مادرش، از کره به آنکوریج مهاجرت کردند: «اگرچه مادرم کاملاً کره‌ای است، اما در آنکوریج آلاسکا به دنیا آمد و بزرگ شد.» 

مادر اما برویلز معلم کودکان استثنایی در دبیرستانی در انکوریج است و با توجه به این که برادرش نیز مبتلا به سندروم داون است، او در بخش دغدغه‌های اجتماعی این رقابت، موضوع اهمیت مسابقات ورزشی برای افراد ویژه را انتخاب کرد: «من از نزدیک تأثیر بازی‌های المپیک را بر خانواده‌های افراد دارای معلولیت ذهنی دیده‌ام و می‌دانم که حضور افراد با معلولیت‌های گوناگون در المپیک چقدر اهمیت دارد. به همین دلیل درباره این موضوع صحبت کردم و مشتاقانه منتظر همکاری با المپیک برای ارتقای حضور افراد ویژه هستم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در سخنرانی‌اش در این مراسم بر لزوم همدلی تاکید کرد. به گفته اما: «من فکر می‌کنم خیلی مهم است که نگاه بازی نسبت به دیگران و تفاوت‌هایمان با آنها داشته باشیم. ممکن است کسانی که مانند ما نیستند نقطه نظرهای متفاوتی داشته باشند و این دقیقا همان زمانی است که بیش از هر وقت دیگری باید پذیرا باشیم و به آنها گوش کنیم.»

مسابقه دختر شایسته سال امریکا در سال ۱۹۲۱ به عنوان یک مسابقه زیبایی در نیوجرسی آغاز شد اما بعد در بخش‌های دیگر گسترش یافت و تاکنون ادامه داشته است. این مسابقه در برخی دوره‌ها متوقف شد و حالا برویلز نود و چهارمین دختر شایسته سال آمریکا شناخته می‌شود.

برویلز در باره این که از سوی آلاسکا به این رقابت‌ها معرفی شده گفت: «این فوق‌العاده است که آلاسکا به زنانش باور دارد و در موقعیت‌های مختلف ما را به رسمیت می‌شناسد و برای پیشرفتمان تلاش می‌کند.»

برویلز همراه با کسب عنوان دختر شایسته سال امریکا، حدود صد هزار دلار بورسیه تحصیلی نیز به دست آورد که او آن را «مبلغی برای تغییر زندگی‌» می‌نامد. 

اما برویلز که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه ایالتی آریزونا است و در رشته زیست پزشکی تحصیل می‌کند، گفته که پول بورسیه به او اجازه می‌دهد در دانشکده پزشکی تحصیلش را ادامه دهد. او گفته که می‌خواهد متخصص پوست شود و به آلاسکا برگردد: «می‌دانم که می‌خواهم بقیه عمرم را در آنکوریج بگذرانم، حتی اگر چنین وقفه‌هایی باعث شود برای مدتی از محل زندگی‌ام دور باشم.»

او قرار است سال آینده به چندین شهر سفر کند و به عنوان الگویی برای دختران و زنان جوان سخنرانی کند.

بیشتر از مُد و زیبایی