وارسی تلفن بازیگر برای حل معمای مرگ فیلمبردار

هیچ‌ اتهام جنایی علیه الک بالدوین که سر صحنه فیلم سلاحش گلوله جنگی شلیک کرد اقامه نشده است

در محتوای تلفن همراه [بالدوین] شواهدی وجود دارد که به تحقیقات پلیس کمک می‌کند-Mark Sagliocco / Getty Images via AFP

پلیس ایالت نیومکزیکو آمریکا می‌گوید به‌منظور تحقیق در مورد نقش الک بالدوین [بازیگر هالیوود] در واقعه مرگ هالینا هاچینز در صحنه فیلم‌برداری «راست» [زنگ] در ماه اکتبر، محتوای تلفن همراه او را جست‌وجو خواهد کرد.

قاضی دیوید سگورا در حکمی در روز پنجشنبه، تقاضای اداره پلیس «سانتافه» را برای ضبط و اسکن محتوای تلفن همراه این بازیگر ۶۳ ساله ازجمله پیامک‌ها، مکالمات تلفنی، ایمیل‌ها، حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی و محل‌های رفت‌وآمد بالدوین، پذیرفت.  

پلیس به قاضی دادگاه گفت معتقد است در محتوای تلفن همراه [بالدوین] شواهدی وجود دارد، اما وکیل آقای بالدوین از دادن آن به پلیس بدون مجوز قانونی خودداری می‌کند.

در تقاضانامه الکساندریا هنکاک، کارآگاه پلیس آمده است: «[کارآگاه هنکاک] تقاضای مجوز برای ضبط و تجسس تلفن همراه الک بالدوین را به‌منظور یافتن شواهدی دارد که به تحقیقات مربوط به مرگ هالینا هاچینز مرتبط می‌شود.»

«[کارآگاه هاچینز] معتقد است ممکن است به دلیل استفاده شخصی از این تلفن در جریان یا پس از ماجرای قتل، شواهدی در آن وجود داشته باشد. همچنین به [کارآگاه هاچینز] گفته‌شده‌ است که در جریان بازجویی‌ها چندین ایمیل و پیامک در مورد تولید فیلم «راست» ردوبدل شده بوده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هیچ‌گونه اتهام جنایی علیه آقای بالدوین اقامه نشده است. او گفته است که «ماشه اسلحه را نکشیده‌» و «به هیچ‌وجه نمی‌داند» چگونه گلوله واقعی در اسلحه گذاشته‌ شده است. از این تفنگ قدیمی به‌عنوان اسلحه غیرواقعی در فیلم وسترن «راست» استفاده می‌شد. اسلحه هنگامی‌ که آقای بالدوین آن را روی صحنه در دست داشت شلیک شد که بر اثر اصابت گلوله آن خانم هاچینز درگذشت و جوئل سوزا، کارگردان فیلم مجروح شد.    

آقای بالدوین در پاسخ به سوال یک مجری تلویزیونی درباره لحظه شلیک اسلحه گفت: «ماشه کشیده نشد. من ماشه را نکشیدم. من هرگز اسلحه یا ماشه‌ای را به‌طرف کسی نشانه نمی‌روم، هرگز.»

«باور کنید، هر کاری می‌توانستم می‌کردم تا نگذارم این اتفاق بیفتد. اما نمی‌دانم چطور این گلوله در این اسلحه گذاشته‌ شده بود. نمی‌دانم. من آماده‌ام هرکاری بکنم که به‌جایی برگردیم که این اتفاق نیفتد...»

«کسی این گلوله واقعی را در تفنگ گذاشت -گلوله‌ای که اصولا قرار نبود در میان اسباب و اثاثیه [فیلم‌برداری] باشد.»

ستاره فیلم‌های «سی سنگ» و «گلن گری گلن راس» گفت او «تمام مدت» خواب آن لحظه را می‌بیند و نمی‌تواند بخوابد.

او به‌دنبال مرگ هاچینز گفت: «هیچ عبارتی نمی‌تواند میزان شوک و غم مرا در مورد این تصادف غم‌انگیز که جان هالینا هاچینز، زن و مادری را که سخت مورد تحسین همکارانمان بود، بیان کند.»

«من به‌طور کامل با تحقیقات پلیس در مورد دلیل وقوع این تراژدی همکاری می‌کنم، با همسر او در تماسم و گفته‌ام از او و خانواده‌اش حمایت می‌کنم. قلبم برای شوهر و پسرش و تمام کسانی که هالینا را می‌شناختند و دوست داشتند، شکسته است.»

© The Independent

بیشتر از جهان