ترامپ: پنس زخم کاری خورده است

ترامپ می‌گوید وجهه معاون سابقش به علت آن که نتایج انتخابات را باطل نکرد در حزب جمهوری‌خواه «به شدت لطمه دیده» است

ترامپ هنگام معرفی پنس به عنوان معاونش در سال ۲۰۱۶ - TASOS KATOPODIS / AFP

دونالد ترامپ مدعی شد وجهه مایک پنس معاون سابقش در دوران ریاست جمهوری‌ به علت تایید نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در حزب جمهوری‌خواه «به‌شدت لطمه دیده»‌ است.

فرمانده سابق کل قوا همچنان بر اعتقادش مبنی بر نامشروع بودن نتایج آن انتخابات باوجود همه شواهد ضد آن پافشاری می‌کند. او حالا مدعی شده است آقای پنس به علت رفتاری که در روز ششم ژانویه (۱۶ دی ۹۸) کرد در جلب حمایت اعضای حزب جمهوری‌خواه دچار مشکل خواهد شد.

آقای ترامپ این سخنان را در اولین مرحله برنامه «گشتی در تاریخ» مطرح کرد که با همکاری مجری سابق و بدنام شبکه فاکس بیل اوریلی برگزار می‌شود.

این گشت آخرهفته پیش در سانرایز فلوریدا آغاز شد و آقای ترامپ سخنان مذکور را همان اول برنامه درباره آقای پنس مطرح کرد. حاضران در این رویداد در فلوریدا بلافاصله این سخنان او را در رسانه‌های اجتماعی پخش کردند، سخنانی که بار دیگر حاوی انتقاد بسیار شدید این سیاستمدار ۷۵ ساله به همکار سابقش بود.

به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری سابق روز شنبه ۲۰ آذر در جمع مخاطبان گفت: «فقط در یک مورد سرخورده شدم که مورد خیلی مهمی هم بود. مایک باید آن رای‌های مشکل‌دار را برای قانون‌گذاران پس می‌فرستاد. در آن صورت، به نظرم نتایج انتخابات عوض می‌شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش روزنامه هیل، اخیرا شایعه شده است که آقای پنس در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد خواهد شد؛ اما هنوز هیچ اعلام رسمی در این مورد نشده است. در چند روز اخیر این صحبت‌ها شدت گرفته است و معاون سابق رئیس‌جمهوری برگزاری سفر کارزار مانندی در ایالت حساس نیوهمپشایر را آغاز کرده است، ایالتی که معمولا رای‌های لب ‌مرزی دارد.

آقای ترامپ افزود: «به نظر من اتفاقات روز ۶ ژانویه به مایک ضربه شدیدی زد. به گمانم او شدیدا لطمه دید. رک و راست بگویم، شاهد واکنش‌های مردم نسبت به او هستم.»

ریشه این شکاف بین این دو نفر به‌روز ششم ژانویه برمی‌گردد، روزی که آقای ترامپ و برخی از یاران جمهوری‌خواه وی از آقای پنس بابت این‌که تصمیم گرفت جو بایدن را چهل و ششمین رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده اعلام کند عصبانی شدند.

اما آقای پنس اخیرا در یک سخنرانی از اقدامات خود دفاع کرد و گفت: «از آن آیه انجیل خوشم می‌آید که می‌گوید: «باآنکه آسیب می‌بیند بر قسم خود وفادار می‌ماند.» من قسم‌خورده بودم به قانون اساسی ایالات‌متحده وفادار بمانم و آن روز به قسم خود وفادار ماندم.»

© The Independent

بیشتر از جهان