۳۲ سال زندان برای اخاذی جنسی از ۲ هزار زن

عبدالله ۲۶ ساله به ارتکاب ۱۵۸جرم علیه ۷۲ قربانی اعتراف کرده است

 عبدالله با هویت جعلی از جمله پزشک و سهامدار ثروتمند، قربانیان خود را فریب می‌داد- National Crime Agency

دادگاهی در بریتانیا مردی به نام عبدالله را به‌دلیل باج‌گیری جنسی آنلاین، به ۳۲ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، عبدالله متهم است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ با جمع‌آوری تصاویر جنسی، از حدود ۲۰۰۰ زن اخاذی کرده است. او با ارسال عکس‌های جعلی از پرداخت هزاران پوند، قربانیانش را متقاعد می‌کرد که در ازای دریافت پول، از خود، فرزند، یا خواهر و برادر کوچکشان تصاویر جنسی ارسال کنند.

سازمان ملی جرم و جنایت در انگلستان اقدام‌ عبدالله را یکی از «منزجرکننده‌ترین جنایات جنسی» توصیف و اعلام کرده است که سن قربانیان از نوزاد هشت‌ ماهه تا بزرگسال متغیر است.

دادگاه بیرمنگام هنگام رسیدگی به پرونده عبدالله، بیش از ۶۷ هزار تصویر مستهجن از کودکان را بررسی کرد. این تصاویر که از کامپیوترهای عبدالله جمع‌آوری شدند، شامل تصاویر قربانیان در بیش از ۳۰ کشور است.

عبدالله ۲۶ ساله که اطلاعات بیشتری درباره او منتشر نشده است، به ارتکاب ۱۵۸جرم علیه ۷۲ شاکی اعتراف کرده است. قاضی پرونده متهم را یکی از بدترین مجرمان نامید و در دادگاه خطاب به او گفت: «تصاویری که در اینترنت منتشر کرده‌ای رنج مداوم قربانیان را به همراه دارد. جنایت‌های نفرت‌انگیزی انجام داده‌ای که مجازات درازمدت می‌طلبد. حتی زمانی که قربانیان به تو التماس می‌کردند، دست از این جنایت برنداشتی. حتی وقتی از تصمیم آن‌ها برای خودکشی مطلع شدی، رنج و درد آن‌ها را به سخره گرفتی. این‌ها قابل بخشش نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 عبدالله با هویت جعلی از جمله پزشک و سهامدار ثروتمند، قربانیان را فریب می‌داد. او آن‌ها را متقاعد می‌کرد که در ازای دریافت کمک مالی و پرداخت بدهی‌شان، برایش تصاویر جنسی ارسال کنند، سپس برای منتشر نکردن عکس‌ها و تصاویر ارسال‌شده باج‌خواهی می‌کرد.

یکی از قربانیان عبدالله در دادگاه اعلام کرد که در زمان باج‌خواهی دانش‌آموز بوده است. او با بیان این که رنج این اتفاق تا پایان عمر با او همراه خواهد بود، توضیح داد: «وقتی فهمیدم عکس‌هایم در توییتر منتشر شده، سعی کردم خودکشی کنم. این شخص دو سال از زندگی من را تباه کرد. تولد ۱۶ سالگی‌ام را به یاد دارم که چقدر افسرده بودم و شب را با گریه سپری کردم.»

تونی کوک، از مسئولان سازمان ملی جرم و جنایت، درباره این پرونده گفت: «عبدالله یک منحرف آزارگر است که با استفاده از قربانیان، تمایلات جنسی خود را ارضا می‌کند. او زندگی افراد بسیاری را نابود کرده است. به احتمال زیاد حدود ۵۵۰ زن و کودک در بریتانیا مورد آزار عبدالله قرار گرفته‌اند و او بیش از هزار ساعت کلیپ ویدیویی فروخته است.»

عبدالله در دادگاه، در دفاع از خود گفت که به این اقدامش به چشم یک حرفه نگاه می‌کند. 

او پس از بازداشت، در چندین مصاحبه اعتراف کرد که می‌خواست تا جای ممکن، پول به دست بیاورد.

عبدالله در این جنایت تنها نبوده و زنی ۳۵ ساله به نام کرستی نیکولز در غرب لندن به او کمک می‌کرده است. نیکولز پس از اعتراف به همکاری با عبدالله برای تهیه عکس‌های نامناسب از کودکان، به شش سال و نه ماه زندان محکوم شد. نیکولز اعلام کرده است که با عبدالله از طریق تارنمایی آشنا شده که زمینه ارتباط زنان فقیر با مردان مسن‌تر را فراهم می‌‌کرده است.

یک سازمان امدادرسانی که به قربانیان آزارهای جنسی کمک می‌کند، اعلام کرده است که بیش از دو سال و نیم با سازمان ملی جرم و جنایت برای حذف چنین محتواهایی از اینترنت تلاش کرده و در نهایت موفق شده است ۱۳۵ هزار تصویر را حذف کند؛ هرچند اثر چنین اتفاقی بر قربانیان باقی خواهد ماند.

بیشتر از جهان