دونالد ترامپ: در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد نشوم طرفدارانم «بسیار عصبانی» خواهند شد

اکثریت جمهوری‌خواهان از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند

ترامپ پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ درباره نامزد شدن تصمیم می‌گیرد -Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، این هفته مصاحبه‌ای جامع با هیو هیویت، مجری خبری محافظه‌کار انجام داد و در آن دوباره از احتمال نامزدی مجدد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ سخن گفت.

آقای هیویت از او پرسید اگر در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد نشود، هواداران وفادارش در حزب جمهوری‌خواه چه خواهند کرد و رئیس‌جمهوری سابق به‌جای تایید یکی از جانشینان احتمالی‌اش هشدار داد، اگر یک‌بار دیگر در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نامزد نشود، هوادارانش بسیار عصبانی خواهند شد.

آقای هیویت گفت: «شما هوادارنتان را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسید؛ یعنی آن مردمی که پای صندوق‌ها می‌آیند، اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد نشود، این مردم به چه کسی روی بیاورند؟»

رئیس‌جمهوری سابق پاسخ داد: «اگر چنین تصمیمی بگیرم، فکر کنم هوادارانم خیلی عصبانی شوند.»

آقای هیویت گفت: «خب، بله خواهند شد؛ اما تازه باید بگردند یکی دیگر را پیدا کنند.»

وقتی بحث از این موضوع منحرف شد، آقای هیویت کوشید دوباره حرف را به آنجا بکشاند و این‌بار شخصیت‌های جمهوری‌خواهی را نام برد که به چشم اکثریت، می‌توانند جانشین آقای ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ باشند و پرسید به نظر آقای ترامپ هوادارانش از کدام‌یک حمایت خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای هیویت پرسید: «می‌دانید چه کسانی قصد نامزدی دارند. لابد خودتان می‌دانید؛ [وزیر امور خارجه سابق مایک] پومپئو و [فرماندار فلوریدا ران] دسانتین، [سناتورها] تیم اسکات، ریک اسمات، تام کاتن. اینها در خط مقدم قرار دارند، دیروز هم‌ صحبت [سناتور] تد کروز بود. به نظر شما هوادارانتان به چه کسی روی می‌آورند؟»

رئیس‌جمهوری سابق بار دیگر از پاسخ دادن طفره رفت و این بار اشاره کرد پس از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ تصمیم می‌گیرد تا جمهوری‌خواهان بتوانند به طرح و نقشه‌ای مطلوب برسند و شاید بتوانند یکی از مجلس‌های کنگره یا هردو را از دمکرات‌ها پس بگیرند.

آقای ترامپ گفت: «تا حدود یک‌سال بعد در این مورد خبر خواهم داد.» وی تاکید کرد خودش هم هنوز تصمیم نگرفته است نامزد شود یا نه. «یک‌بار دیگر تلفنی صحبت خواهیم کرد، شاید هم قبل از آن. ولی در این مورد بلافاصله بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای صحبت خواهم کرد. دقیقا می‌دانم، یعنی، دو سه [نامزد احتمالی] دارم که فکر می‌کنم خیلی خوب باشند.»

رئیس‌جمهوری سابق عملا از روزی که از ریاست جمهوری برکنار شد، درباره انتخابات ۲۰۲۴ چنین سخنانی گفته است. او میزبان کارزارهای انتخاباتی زیادی در سراسر کشور شده است، کاری که روسای جمهوری پیشین سابقه نداشته است در اولین ماه‌های به قدرت رسیدن جانشین‌شان انجام دهند. او همچنان برای روز مبادای کارزار بسیار بزرگش پول جمع می‌کند و در املاک مختلفش رویدادهای پر زرق‌وبرق برگزار می‌کند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، آقای ترامپ هم‌چنین در گفتگو با هوادارانش در مارالاگو، آشکارا از نظریه‌های توطئه حمایت می‌کند و مدعی‌ست بالاخره امسال ممکن است در مقطعی بتواند دوباره به ریاست جمهوری برگردد، حرف‌هایی که محصول ادعاهای مدام و کذب رئیس‌جمهوری سابق در مورد تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر آقای ترامپ تصمیم به نامزدی دوباره بگیرد، اکثریت جمهوری‌خواهان نامزدی او در انتخابات ۲۰۲۴ را حمایت می‌کنند. نظرسنجی هیل-هریس‌اکس که در ماه اکتبر منتشر شد، نشان داد کمی بیش از نیمی از تمام شرکت‌کنندگان رای‌دهنده، ازجمله ۷۷ درصد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه، نامزدی آقای ترامپ را برای استقرار در کاخ سفید در انتخابات دور بعد تایید می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان