مرد بی‌خانمان آتش‌افروز در نیویورک از بند می‌رهد

او با آتش زدن یک درخت کریسمس غول‌پیکر نزدیک به ۵۰۰هزار دلار خسارت به بار آورده است

مرد ۴۹‌ساله‌ای که چهارشنبه، ۸ دسامبر (۱۷ آذر)، به‌دلیل آتش زدن درخت کریسمس غول‌پیکری در مجتمع «نیوز‌کورپ» در نیویورک دستگیر شد، با توجه به قوانین جدید کیفری مربوط به بازداشت متهمان در این‌ شهر، ممکن است تا چند ساعت دیگر دوباره به خیابان بازگردد.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، کرگ تاماناها، مرد بازداشت‌شده که بی‌خانمان و «به لحاظ هیجانی برآشفته» توصیف‌ شده و با اتهام آتش زدن درخت کریسمس روبرو است، با قوانین تازه درباره چگونگی صدور قرار بازداشت در شهر نیویورک محاکمه می‌شود. این قوانین در سال ۲۰۲۰ اصلاح شد و برای قاضی چاره‌ای نمی‌گذارد مگر اینکه او را آزاد کنند.

پس‌ازاین تغییرات قانونی، هم‌اکنون در نیویورک آتش‌افروزی تنها در صورتی جرم شمرده می‌شود که مجرم به کسی آسیب بزند یا قصد آسیب زدن به کسی را داشته و یا اینکه کارش ناشی از نفرت باشد.

کارمندان «نیوز کورپ»، بامداد چهارشنبه، ۱۴ دقیقه پس از نیمه‌شب، زمانی‌که دیدند این مرد از درخت کریسمس بالا رفته است و آن را آتش می‌زند، با پلیس تماس گرفتند. مرد تلاش کرد از محل جرم بگریزد، اما پلیس او را دستگیر کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارک بدروف، دادستان پیشین منهتن که اکنون وکیل مدافع جنایی است، به فاکس‌نیوز می‌گوید: «بدون شک باید قانون‌گذار این قانون را دوباره ارزیابی کند، چرا که چنین پیامدهای عجیب ‌وغریبی خواهد داشت.»

برای اینکه  قاضی بتواند برای این مرد قرار بازداشت صادر کند، ‌باید دست‌کم به آتش‌افروزی درجه سوم متهم می‌شد که به معنای جرم ناشی از نفرت است.

منابعی به نیویورک‌پست گفتند که مرد بی‌خانمان نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار خسارت به بار آورده است.

هنوز مشخص نیست که چرا او درخت کریسمس فاکس نیوز را آتش زده است.

کارآگاهان پلیس نیویورک به دیلی میل گفتند که اقدام او کاملا تصادفی بود و پشت آن هیچ انگیزه سیاسی علیه «نیوز‌کورپ» نیست. نیوز‌کورپ مالک «نیویورک پست» و «وال‌استریت ژورنال» است.

این حادثه درزمانی رخ می‌دهد که نیویورک برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۹ پذیرای گردشگران بین‌المللی است.

کریسمس در نیویورک، پیش از همه‌گیری کرونا از پرجنب‌ و جوش‌ترین زمان‌های گردشگری در این شهر بود.

بیشتر از جهان