تیراندازی در میدان تایمز نیویورک

یک زن و یک کودک خردسال در جریان این تیراندازی آسیب دیدند

میدان اسکوئر تایمز نیویورک یکی از مراکز پر رفت‌ آمد این شهر است- REUTERS/Jeenah Moon/File Photo

روز شنبه هشتم ماه می(۱۸ اردیبهشت) حوالی ساعت پنج عصر به وقت آمریکای شمالی یک زن و کودکی خردسال در میدان تایمز نیویورک مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

 سه مقام ارشد پلیس نیویورک با تأیید این خبر به شبکه ان‌.بی‌.سی آمریکا گفته‌اند که هر دو شخص آسیب‌دیده به بیمارستان منتقل شدند و انتظار می‌رود که هردوی آن‌ها زنده بمانند.

به گفته پلیس گلوله به پای زن برخورد کرده است. 

تیراندازی در تقاطع خیابان چهل‌وچهار غربی و خیابان هفتم منهتن اتفاق افتاده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر خیابان‌های اطراف محل حادثه بسته شده است و به مردم توصیه می‌شود که از مسیرهای جایگزین برای عبور و مرور استفاده کنند. 

امروز هم‌چنین برخی رسانه‌های محلی در فلوریدای جنوبی خبر دادند که درگیری میان گروهی از مردم در یک مرکز خرید باعث تیراندازی و مجروح شدن سه نفر شده است. در برخی ویدیو‌ها که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، بسیاری از مردم یا در حال فرار از صحنه درگیری هستند و یا در گوشه‌ای پناه گرفته‌اند. سخنگوی پلیس حال مجروحان را خوب گزارش کرده است.

روز گذشته نیز پلیس شهر بروکلین در نیویورک اعلام کرد که حدود ساعت ۶ بعد از ظهر (به وقت محلی) در یک ساختمان تیراندازی رخ می‌دهد که در جریان آن یک نفر کشته می‌شود. مقامات مسئول اعلام کردند فردی که هدف تیراندازی قرار گرفته بود به یک مرکز درمانی منتقل شد، اما جان خود را از دست داد.

قوانین مربوط به حمل سلاح در آمریکا و دسترسی سهل افراد به سلاح گرم موجب شده است تا آمار مرگ در اثر تیراندازی و درگیری مسلحانه در این کشور موجبات نگرانی بسیاری از فعالان مدنی را باعث شود. 

بیشتر از جهان