نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از «انهدام یک تیم تروریستی» خبر داد

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این باند را به «گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه» منتسب کرده است

«یک تیم تروریستی که به اقدام‌های ضدامنیتی مبادرت ورزیده بود، شناسایی و منهدم شد» - آفتاب

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه، ۱۷ آذر،  با انتشار اطلاعیه‌ای از «انهدام یک باند تروریستی» و دستگیری اعضای آن در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: «یک تیم تروریستی که به اقدام‌های ضدامنیتی مبادرت ورزیده و به گشت انتظامی شهرستان ماهشهر حمله مسلحانه کرده بود، شناسایی و منهدم شد.»

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این باند را به «گروه‌های ضدانقلاب خارج از کشور و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه» منتسب کرده است.

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که این باند خرابکار با «هوشیاری ماموران انتظامی، تلاش هدفمند و رصد دقیق عوامل تروریستی» شناسایی و «تمامی اعضای مرتبط با این باند با تسلط اطلاعاتی کامل و طی چند عملیات منسجم» در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و برای رسیدگی قضایی تحویل داده شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه به نام هیچ گروه یا سازمانی اشاره نشده و نیروی انتظامی از دادن جزییات بیشتر در باره بازداشت‌شدگان خودداری کرده است.

به گزارش پلیس، اعضای این تیم در تیراندازی منجر به مرگ ستوان‌دوم ضرغام‌پرست و مجروح شدن یکی دیگر از ماموران ناجا نقش داشته‌اند.

تیراندازی به این مامور پلیس روز ۲۹ تیر ۱۴۰۰ و بعد از اعتراض‌های مردم خوزستان به مشکلات خشکسالی و کمبود آب اتفاق افتاد. هنوز مشخص نیست که آیا این مامور نیروی انتظامی هدف تیرهایی قرار گرفته است که همکارانش به سمت مردم شلیک کرده‌اند یا خیر.

در تجمع چند روزه تیرماه ۱۴۰۰ مردم خوزستان در اعتراض به بی‌آبی و در حین تلاش ماموران انتظامی برای پایان دادن به این اعتراض‌ها، دست کم ده نفر کشته و عده بسیاری بازداشت شدند.

در آن زمان قاسم رضایی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، تجمع‌ معترضان به خشکسالی را «تحرکات خرابکارانه عده‌ای معاند و فرصت‌طلب» نام داد.