بریتانیا: آزار جنسی در ملاء‌عام جرم است

اذیت کردن زنان در خیابان با گفتن حرف‌های زننده جرم به شمار می‌آید

«اگر شخصی در مکانی عمومی به سراغ ما بیاید و از دنبال کردن و آزار و اذیت ما دست برندارد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد» - Daniel LEAL / AFP

طبق طرح‌هایی که قرار است هفته آینده اعلام شود و آزارگری جنسی درملاعام را غیرقانونی می‌کند، اذیت کردن زنان در خیابان با گفتن حرف‌های زننده جرم به شمار می‌آید.

این اقدام یکی از رشته اقدام‌های قانونی و انتظامی است که دولت بریتانیا طی چند مرحله اعلام خواهد کرد و بوریس جانسون همچنین قول داده است دو هزار «خط تلفن» مورد‌ استفاده دارو‌دسته‌های قاچاق مواد مخدر را قطع کند و در تمام موارد دستگیری قانون‌شکنان آزمایش اعتیاد انجام گیرد.

دستگاه عدالت کیفری دو گزینه پیش پای کسانی می‌گذارد که نتیجه آزمایش اعتیادشان مثبت ‌شده باشد؛ یکی استفاده از خدمات بازپروری و دیگری پیگرد قضایی شدیدتر.

طبق لایحه دیگر دولت که برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان‌ها است؛ کارکنان زندان‌ها و ملاقات‌کنندگان باید از دستگاه‌های پویشگر همانند دستگاه‌های مورداستفاده در فرودگاه‌ها عبور کنند و سگ‌های موادیاب هم بدن آن‌ها را بو بکشند.

همچنین به ماموران پلیس اعلام خواهد شد بر اساس شماره تلفن‌هایی که از معامله‌کنندگان مواد مخدر ثبت ‌شده است، مصرف‌کنندگان مواد مخدر را شناسایی کنند و برای آن‌ها پیام بفرستند، در صورت تحویل مواد غیرقانونی از حمایت پلیس برخوردار خواهند بود. در دانشگاه‌ها نیز کارزاری تبلیغاتی به‌راه می‌اندازند تا به دانشجویان هشدار دهند که از مواد مخدر دوری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تا امروز هنوز نه دفتر نخست‌وزیری و نه وزارت کشور بریتانیا اعلام نکرده‌اند، رشته‌ اعلامیه‌های هفته آینده در مورد چیست.

اما منبع آگاهی در دولت بریتانیا در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف گفت جرم جدید آزارگری جنسی درملاعام شامل رفتارهایی مثل هل دادن عمدی درون وسایل حمل‌ونقل عمومی، اصرار در دادن پیشنهادهای جنسی یا ورانداز‌ کردن شخص یا بدوبیراه گفتن می‌شود.

دکتر شارلوت پرودمن، وکیل مدافعی که در تدوین این لایحه پیشنهادی نقش داشته است، در مصاحبه با این روزنامه گفت: هرکسی حرف‌های زننده حاوی تحقیر و تخریب به زنان در خیابان بزند که باعث احساس خطر در آن‌ها شود، مصداق این لایحه است.

«اگر شخصی در مکانی عمومی به سراغ ما بیاید و خلوت ما را به‌ هم بزند و در مورد بدن ما حرف‌های احمقانه بزند و از دنبال کردن ما دست برندارد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.»

این پیشنهاد توسط کمیسیون قانون در چارچوب جرائم نفرت‌ورزی بررسی خواهد شد، ولی انتظار نمی‌رود جزو جرائم زن‌ستیزی در نظر گرفته شود.

به گزارش تایمز انتظار می‌رود آقای جانسون روز دوشنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذر) اعلام کند در چارچوب هدف‌گذاری جدید برای سال ۲۰۲۴ مبلغ ۱۴۵ میلیون پوند به بودجه پلیس می‌افزاید تا شبکه مقابله با توزیع تلفنی مواد مخدری مانند هرویین و کوکایین از شهرها به حومه‌ها در انگلستان و ولز سه برابر شود.

© The Independent

بیشتر از جهان