گوزن‌های کانادا هم مبتلا به کرونا شدند

مسئولان از مردم خواسته‌اند در جاهایی که گوزن‌ها رفت‌وآمد دارند، ماسک بزنند

گوزن دم سفید کانادا- Eva HAMBACH / AFP

کانادا نخستین موارد ابتلای حیات وحش این کشور به کووید-۱۹ در سه گوزن دم‌سفید را تایید کرده است.

به گزارش فرانس پرس، مرکز مقابله با بیماری‌های جانوری غیربومی در کانادا اعلام کرده که نمونه‌های این آزمایش را در آغاز نوامبر از طیفی از جانوران در ناحیه‌ای در کبک، نزدیک مرز این کشور با ایالات متحده آمریکا، گردآوری کرده است.

در بیانیه‌ عصر چهارشنبه این مرکز آمده است: «این گوزن‌ها، مشابه یافته‌ها در آمریکا، هیچ‌ نوع از عوارض بیماری را نشان نمی‌دادند و ظاهرا تندرست بودند.»

آن‌ها سازمان جهانی بهداشت جانوران را در تاریخ ۱ دسامبر، از این موضوع مطلع کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اطلاعات موجود درباره کووید-۱۹ در جانوران بسیار اندک است.

مقام‌های مسئول از مردم خواسته‌اند تا در جاهایی که گوزن‌ها رفت‌وآمد دارند ماسک بزنند و افزوده‌اند که آن‌ها به بررسی و ارزیابی پیامدهای احتمالی این ویروس روی حیات وحش کانادا ادامه می‌دهند.

پیش از این، گزارش‌ها از نقاط گوناگون جهان ابتلای برخی گونه‌های جانوری از جمله سگ و گربه و حیوانات باغ وحش را تایید کرده بودند. اما در بیشتر این موارد، جانورانی مبتلا می‌شدند که با انسان‌ها دمخور بودند.

ایالات متحده آمریکا به تازگی از وجود شواهدی مبنی بر انتقال کووید-۱۹ از انسان‌ به گوزن دم‌سفید گزارش داد و اعلام کرد که در پی این انتقال، بیماری در میان گوزن‌ها پراکنده شده؛ با این حال، تاکنون هیچ موردی از انتقال بیماری از گوزن به انسان‌ دیده نشده است.

نخستین مورد کووید-۱۹ در یک بازار جانوران در ووهان چین یافت شد؛ جایی که جانوران خانگی و وحشی خریدوفروش می‌شدند. گمان می‌رود که این بیماری منشا حیوانی داشته باشد.

بیشترین گوزن‌های دم‌سفید در کشورهای کانادا، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، منطقه آمریکای مرکزی و شمال برزیل زندگی می‌کنند.

بیشتر از جهان