اومیکرون در چند ماه آینده مسئول بیش از نیمی از موارد ابتلا در اروپا خواهد بود

آلمان در آغاز سال نو میلادی، قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب می‌کند

دو مورد ابتلا به سویه اومیکرون در پاریس و شرق فرانسه شناسایی شدند- REUTERS/Gonzalo Fuentes

سازمان بهداشت عمومی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که سویه اومیکرون می‌تواند در چند ماه آینده مسئول بیش از نیمی از تمام ابتلاهای تازه به کووید-۱۹ باشد.

به گزارش رویترز، این برآورد بر یک مدل‌سازی ریاضی‌ متکی است که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا انجام داده است.

ژان-فرانسوا دلفراسی، مشاور علمی دولت فرانسه،  پنجشنبه، دوم دسامبر، گفت که تا پایان ماه ژانویه ۲۰۲۲، سویه اومیکرون جایگزین سویه دلتا خواهد شد.

هند دو مورد ابتلا به سویه اومیکرون شناسایی کرده است. با این حال دولت این کشور اعلام کرده است که برای تزریق عمومی دوز تقویتی واکسن، طرحی فوری در دستور کار ندارد.

موارد مبتلا به سویه اومیکرون در هند دو مرد ۴۶ ساله و ۶۶ ساله در ایالت کارناتاکا هندند که یکی از آن‌ها تبعه آفریقای جنوبی است.

شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ در کره جنوبی هم در روز دوم دسامبر، رکورد تازه‌ای زد. مقام‌های این کشور به دلیل نگرانی از گسترش سویه اومیکرون، معافیت‌ از قرنطینه مسافران واکسینه‌ شده را برای دو هفته لغو کردند.

کره جنوبی روز چهارشنبه، اول دسامبر، پنجمین مورد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرد. در میان این مبتلایان، زوجی‌اند که کامل واکسینه شده بودند و به تازگی از سفر نیجریه بازگشته‌اند.

آلمان با وضع محدودیت‌های تازه برای کسانی که هنوز واکسن نزده‌اند می‌کوشد موج کنونی ابتلا به کووید-۱۹ را مهار کند. بر اساس با این مقررات تازه، افراد واکسینه‌نشده تقریبا از تمام فعالیت‌های اجتماعی منع شده‌اند. آن‌ها اینک تنها مجازند برای خرید روزانه مواد خوراکی یا دارو در سطح شهر تردد کنند.

این کشور در نظر دارد در ابتدای سال ۲۰۲۲ قانون اجباری شدن واکسیناسیون را تصویب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آمریکا نیز اقدام‌های محدودیتی تازه‌ای در راه است. از هفته آینده، ایالات متحده آمریکا از مسافران بین‌المللی که به این کشور سفر می‌کنند می‌خواهد که حتی اگر واکسینه شده‌اند تا یک‌روز پس از پرواز، آزمایش کووید-۱۹ بدهند.

نخستین مورد سویه اومیکرون در آمریکا روز چهارشنبه شناسایی شد که فردی کاملا واکسینه شده از کالیفرنیا بود. او به تازگی به آفریقای جنوبی سفر کرده بود. مورد دیگری از ابتلا به سویه اومیکرون در روز پنجشنبه در ایالات مینه‌سوتا گزارش شده است.

در فرانسه نیز دو مورد در پاریس و شرق فرانسه شناسایی شدند که از سفر به نیجریه و آفریقای جنوبی بازگشته بودند.

به گزارش سازمان خبری اینترفاکس، روسیه مسافرانی را که از برخی کشورهای آفریقایی به این کشور سفر می‌کنند، دو هفته قرنطینه می‌کند.

هنگ گنگ روز، پنجشنبه، ۲ دسامبر، کشورهای جدیدی را به فهرست پروازممنوع خود افزود و نروژ محدودیت‌های پروازی را از سر گرفت. سوئد نیز از شناسایی ششمین مبتلا به سویه اومیکرون در این کشور خبر می‌دهد.

بیشتر از جهان