اختلاف در کاخ سفید؛ دستیار ارشد کامالا هریس استعفا می‌کند

سیمون سندرز، سخنگوی اصلی و مشاور ارشد کامالا هریس در پایان سال ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک خواهد کرد

این زن ۳۱ ساله از سال ۲۰۲۰ در دولت بایدن مشغول به‌ کار بوده است‌ـ JP Yim/AFP

سیمون سندرز، سخنگوی اصلی و مشاور ارشد کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، در پایان سال ۲۰۲۱ کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

این زن ۳۱ ساله از سال ۲۰۲۰ و آغاز کارزار ریاست‌جمهوری بایدن تاکنون، سه سال در این دولت مشغول به‌ کار بوده است. خانم سندرز همچنین در کارزار ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ سناتور برنی سندرز، رئیس امور مطبوعات داخلی او بوده است.

یک منبع آگاه از این موضوع در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «سیمون سه سال شرافتمندانه خدمت کرده است.»

این فرد گفت: «رئیس‌جمهوری و معاونش قدر خدمات سیمون و تلاشش در راه حفظ منافع این دوره کاخ سفید را می‌دانند. او از اعضای ارزشمند این گروه است و جایش کنار ما خالی خواهد بود. خوشحالیم که همچنان تا پایان سال با ما همکاری می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم سندرز در یادداشتی خطاب به کارکنان خبر رفتنش را تایید کرد.

در این یادداشت که به دست پولیتیکو رسیده، آمده است: «از معاون رئیس‌جمهوری که از همان ابتدا به من رای اعتماد داد، متشکرم و خوشحالم که فرصتی به من داد که دریابم بار چه کارهایی را می‌توان با تلاش‌های گذشته سبک کرد.»

او در ادامه افزود: «هرروز که وارد مجموعه کاخ سفید می‌شدم، می‌دانستم کارمان اثری محسوس بر زندگی آمریکایی‌ها دارد. عمیقا قدردانم و دلم برای همکاری با او [کامالا هریس] و همه شما تنگ می‌شود.»

این تصمیم چند روز پس‌ از آن گرفته شد که گزارش مفصلی از سرخوردگی روزافزون گروه معاون رئیس‌جمهوری به‌علت مشخص نبودن نقش خانم هریس در دولت منتشر شد.

در این گزارش، با ده‌ها شخصیت نزدیک به معاون رئیس‌جمهوری در سمت‌های مختلف مصاحبه شده و فضای کاخ سفید به علت نزاع‌های سیاسی اخیر پرهرج‌و‌مرج تصویر شده است.

نزدیکان معاون ریاست جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا نگران‌اند که اگر او تصمیم بگیرد برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در انتخابات سال ۲۰۲۴ شرکت کند، برای این کار آمادگی نداشته باشد.

شخصی که سی‌ان‌ان نام او را اعلام نکرد و از او به‌عنوان «پشتیبان مالی اصلی» آقای بایدن و حزب دموکرات نام‌ برده است، در مصاحبه با این شبکه خبری گفت: «کامالا هریس رهبر است، اما در جایگاه رهبری قرار نگرفته است. این وضعیت منطقی نیست. باید تفکر درازمدت داشته باشیم و بهترین کار را برای حزب انجام دهیم.»

خانم سندرز گفته بود برخی در رسانه‌ها «بر شایعات تمرکز کرده‌اند نه دستاوردهای رئیس‌جمهوری و معاون رئیس‌جمهوری» برای مردم آمریکا.

البته باکاری سلرز، وکیل حقوق مدنی و دوست خانم سندرز، گفت او از سپرده‌ شدن سمت سخنگویی کاخ سفید به جن ساکی «ناراحت» شد.

او دومین عضو ستاد کاخ سفید است که در بازه‌ای کوتاه از کناره‌گیری‌اش خبر داده است.

اوایل نوامبر هم خانم اشلی اتین، رئیس بخش ارتباطات معاونت ریاست‌جمهوری، تصمیم به کناره‌گیری از شغل خود گرفت تا بتواند «فرصت‌های دیگری» را دنبال کند.

او در دولت باراک اوباما خدمت کرده بود و مشاور ارشد نانسی پلوسی، رئیس مجلس، و جو بایدن بود و بعد از انتخابات ۲۰۲۰، به گروه معاون رئیس‌جمهوری پیوست.

© The Independent

بیشتر از جهان