کامالا هریس به کجا اسباب کشی کرد؟

ناگفته‌هایی از خانه جدید معاون رئیس‌جمهوری آمریکا

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و همسرش داگ امهاف - MANDEL NGAN / AFP

بعد از ماه‌ها تاخیر، کامالا هریس و داگ امهاف بالاخره به خانه رسمی معاون اول رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده نقل مکان کردند.

این زوج که به‌طور موقت در «خانه بلیر» زندگی می‌کردند، روز سه‌شنبه به ساختمان «شماره یک میدان آبزرواتوری» که در محوطه اطراف رصدخانه نیروی دریایی ایالات‌متحده واقع است، نقل مکان کردند. گرچه این ساختمان به اندازه کاخ سفید معروف و شناخته شده نیست، اما ساکنان آن در دهه‌های گذشته بخش مهمی از دولت ایالات‌متحده بوده‌اند.

در ادامه از اندازه این خانه تا اولین ساکنانش، هر آنچه را باید درباره خانه جدید معاون اول رئیس‌جمهوری و آقای اول کشور بدانید، از نظر می‌گذرانیم.

در سده ۱۸۰۰ ساخته شده است

گرچه معاونان اول رئیس‌جمهوری و خانواده‌هایشان تا اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی رسما در این خانه زندگی نمی‌کردند، اما به گفته وب‌سایت کاخ سفید، خود ساختمان قدمت خیلی دیرینی دارد و اولین بار در سال ۱۸۹۳ ساخت آن به اتمام رسید.  

و‌ب‌سایت رسمی دولت می‌گوید:«این ساختمان که در اصل برای اقامت مدیر رصدخانه ملی نیروی دریایی ایالات‌متحده ساخته شد آن‌قدر دوست‌داشتنی بود که در سال ۱۹۲۳ فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی، مدیر مرکز را بیرون کرد تا خود بتواند به آنجا نقل مکان کند.»

معماری آن الهام گرفته از سبک ملکه آن است

این خانه را که نمایی سفید با کرکره‌هایی سبز دارد، لئون ای دسز معمار طراحی کرده و ویژگی‌هایی متمایز مانند ایوانی پیچیده به دور خانه و فضایی به مساحت ۸۴۰ متر مربع دارد.

۳۳ اتاق دارد

به گفته چارلز دنیر، نویسنده کتاب «شماره یک میدان آبزرواتوری»، این کاخ در کل ۳۳ اتاق دارد و طبقه اول شامل اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، اتاقی رو به باغ، استراحتگاه‌ها، آشپزخانه با انباری، سالن پذیرش و ایوان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در طبقه دوم دو اتاق خواب قرار دارد که یکی اتاق خواب اصلی است. در این طبقه همچنین یک دفتر کار و اتاق کاری کوچک‌تر وجود دارد. در طبقه سوم هم چهار اتاق خواب دیگر قرار دارد.

آقای دنیر می‌نویسد:«آشپزخانه به همراه اتاق خدمه کاخ و سایر امور موردنیاز خانه در طبقه زیرزمین قرار دارند.»

این کاخ در محوطه‌ای پنج هکتاری واقع شده و مساحت کل رصدخانه ۳۰ هکتار است.

قبل از دهه ۱۹۷۰ و پیش از تغییر مکان رصدخانه نیروی دریایی به محل اقامت معاون اول وقت، معاونان اول رئيس‌جمهوری هنگام بر عهده گرفتن این منصب در خانه خود زندگی می‌کردند.

با این وجود، به گفته کاخ سفید، «هزینه برقراری امنیت خانه‌های شخصی در طول زمان به نحوی قابل توجه افزایش یافت» که باعث شد در سال ۱۹۷۴ کنگره توافق کند تا این کاخ به عنوان محل اقامت معاون اول رئيس‌جمهور بازسازی شود.

به گزارش وب‌سایت رسمی دولت، والتر ماندیل اولین معاون اولی بود که به این خانه نقل مکان کرد. این کاخ همچنین محل اقامت خانواده‌های معاونان اول روسای‌جمهوری بوش، گوایل، گور، چنی، بایدن و پنس بوده است. 

هر معاون اول چیزهای مورد علاقه خود را به این خانه افزوده است

به گزارش نیویورک تایمز، هنگام حضور در قدرت، معاونان اول و خانواده‌هایشان معمولا تغییراتی در خانه انجام می‌دهند که آن را برای زندگی‌ خود راحت‌تر کنند. جورج اچ دبلیو بوش محلی برای بازی با نعل اسب‌ و پیستی ۴۴۰ متری در این ملک احداث کرد و دن گوایل تصمیم گرفت استخر شنایی در آن بسازد.

وقتی مایک پنس و همسرش کارن در این خانه زندگی می‌کردند، ظاهرا در آن تغییرات بسیار اندکی دادند. البته نیویورک تایمز اشاره می‌کند که بانوی دوم سابق در این خانه از یک کندوی زنبور عسل پرده برداشت.

 دنیر می‌گوید به نحوی جالب، هزینه تمام بازسازی‌ها و کارهای تزئینی انجام شده در خانه از طریق صندوق اقامتگاه معاون اول رئیس‌جمهوری تامین می‌شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی