لطفا به عروسی ما نیایید!

دعوت از مهمان برای عروسی با شادمانی همراه است اما، پس گرفتن دعوت چطور؟ آیا امکان‌پذیر است؟

برخی با فرستادن ایمیل یا پیام گروهی به مهمانان اطلاع می‌دهند که دعوت از آنها پس گرفته شده است-Pexels/Pixabay

تا چند سال پیش اگر فهرست مهمانان برای یک جشن مشخص و سپس مهمانان دعوت می‌شدند، کمتر عروس و دامادی جرات تغییر دادن این فهرست، و به عبارت دیگر، پس گرفتن دعوت را داشتند! اما حالا، به ادعای برنامه‌ریزان عروسی، این سنت‌شکنی دست‌کم در ایالات متحده آمریکا به‌راحتی انجام می‌شود.
به گزارش وال استریت ژورنال، ترزا بروس، عروسی که مراسم ازدواجش از ماه مه سال گذشته تا کنون به تعویق افتاده بود، فهرست ۳۰۰ نفره مهمانانش را به ۵۰ مهمان کاهش داد.
چگونه؟ با فرستادن یک ایمیل!
او در این ایمیل دعوتش را از مهمانانی که قرار بود به مراسم ازدواجش بیایند پس گرفت و در آخر به آن‌ها گفت :
«اگر پیامم را دریافت کردید به من اطلاع دهید، وگرنه مجبورم از راه‌های دیگری با شما تماس بگیرم!»
نمونه دیگر، عروسی است در آن سوی تگزاس که پس از به تعویق افتادن مراسم ازدواجش تصمیم گرفت تمام خواهران همسرش را از فهرست مهمانان حذف کند، آن هم با فرستادن یک پیام در چت گروهی اعضای خانواده!
اما در این زمینه نقش مشاوران و برنامه‌ریزان عروسی کم‌رنگ نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


جنیفر تیلور، طراح و برنامه‌ریز عروسی در منهتن، نیویورک، بر این باور است که پس گرفتن دعوت از مهمان اگرچه گاهی رک و صریح به نظر می‌رسد، امری عاقلانه و طبیعی است که دلیل آن می‌تواند پیدا کردن دوستان جدید، نقل مکان، تغییر شغل، و ده‌ها مورد دیگر باشد که زوج‌ها به‌خاطر آن تصمیم بگیرند خیلی‌ها را از مراسم عروسی خود حذف و افراد جدیدی را جایگزین کنند.
تیلور می‌گوید مشتریانی داشته است که مراسم عروسی مجللی برگزار کردند اما برای در امان ماندن از گلایه‌ها گفتند: «اوه! ما فقط یک مراسم صمیمی و کوچک برگزاری می‌کنیم.»

خانم بابی، برنامه‌ریز عروسی در کالیفرنیا، به زوج‌های جوان توصیه می‌کند به یاد داشته باشید که «شما به هیچ‌کس و هیچ‌چیزی مدیون نیستید؛ روابط تغییر و تکامل پیدا می‌کنند. ممکن است ارتباط امروز شما با دوستی بسیار متفاوت با ارتباطتان در سال گذشته باشد!»

کرونا بهانه خوبی شده تا بسیاری فهرست مهمانان خود را کوتاه‌تر و حتی دوستان نزدیک را از دایره مهمانان خارج کنند، اگرچه ممکن است گلایه‌ها و ناخرسندی‌های زیادی به همراه داشته باشد، زیرا نشان می‌دهد که آن‌ها دیگر در دایره امن دوستان عروس و داماد نیستند! البته در مقابل، بسیاری نیز خوشحال‌اند که با خط خوردن نامشان از فهرست مهمانان، خطر پرواز و اقامت در هتل و حضور در یک جمع بزرگ را به جان نمی‌خرند.

این تجربه می‌تواند در کشورهایی مانند ایران با سطح بالایی از ملاحظه‌ها یا تعارف در روابط دوستانه و فامیلی چندان خوشایند نباشد.
تجربه شما از مراسم‌‌ عروسی در دوران کرونا چیست؟
آیا شما هم اخیرا از فهرست مهمانان یک مراسم خط خورده‌اید؟

بیشتر از زندگی