جشن‌های عروسی پس از بحران کرونا چگونه خواهند بود؟

مقررات قرنطینه صدها مراسم ازدواج را به تعویق انداخته است

پیدمی کرونا پیامد گسترده ای بر شکل جشن‌های عروسی ۲۰۲۱ خواهد داشت- PIXABAY

در حالی که ویروس کرونا به طور کلی صنایع برگزاری  جشن های عروسی را تعطیل کرده، اما دست اندرکاران اینگونه جشن ها با اشتیاق در انتظارند تا ببینند چه نوآوری هایی در چنته جشن های عروسی  پس از لغو قرنطینه است.

از ۲۳ ماه مارس دولت بریتانیا به مردم گفته است باید در خانه هایشان مانده و به استثنای افراد خانواده شان، از تماس اجتماعی با دیگران خودداری کنند.

مقررات قرنطینه به این معنی بوده که صدها زوج یا تاریخ مراسم ازدواجشان را به تعویق انداخته یا لغو کرده اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی از آن ها با استفاده از شرایط حاکم، از طریق اپلیکیشن «زوم» جشن های عروسی مجازی گرفتند، اما بسیاری دیگر همچنان منتظر لغو قرنطینه هستند تا مراسم ازدواجشان را به طریق سنتی برگزار کنند. 

سارا آلارد، سردبیر تارنمای جشن های عروسی «هیچد» می گوید اپیدمی کرونا پیامد گسترده ای بر شکل جشن های عروسی سال ۲۰۲۱ خواهد داشت. او به ایندیپندنت گفت: «پیش بینی می کنیم روند جدید، گذراندن اوقاتی خوش تر با عزیزان خواهد بود. ارتباط مجدد با خانواده و دوستان و ایجاد تجربیاتی پر معنی در صدر خواست های همگان است که تاثیر خود را بر نحوه برگزاری جشن های عروسی هم خواهد گذاشت، زیرا زوج ها اولویت های خود را در مورد آنچه برای روز عروسی شان مهم است عوض کرده و بیشتر روی مهمانان و کیفیت اوقاتی که با هریک از آنها می گذرانند، متمرکز خواهند کرد.» 

اگر فرض را بر این قرار دهیم که تا سال ۲۰۲۱ اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشته ایم، آنچه در زیر می آید روندی است که می توانیم برای جشن های عروسی سال آینده انتظار داشته باشیم.

 مردم غذا و دکوراسیون را به واحدهای بازرگانی محلی سفارش خواهند داد

به گفته «هیچد»، پیامدهای اقتصادی اپیدمی کرونا بی تردید در سال های آینده احساس خواهد شد که به معنی آن است که تدارکات و وسایل جشن های عروسی عمدتا از داخل بریتانیا تامین خواهد شد. 

این تارنما می گوید همه چیز از دکوراسیون گرفته تا عکاسی به واحدهای بازرگانی داخلی سفارش داده خواهد شد زیرا مردم می خواهند از آنها حمایت کرده و کمک کنند فشاری که قرنطینه بر آنها وارد کرده کاهش پیدا کند.

در مورد غذا، انتظارش را داشته باشید که منوی عروسی از محصولات مزارع محلی و داخلی و به هدف حمایت از صنایع کشاورزی کشور تامین شود.

هِیمیش شِپِرد، بنیانگذار اپلیکیشن عروسی «براید بوک» می افزاید مردم همچنین انتظار دارند غذاهای «وگان» و غیر گوشتی هم بر سر سفره عروسی دیده شود. او به ایندیپندنت گفت: «این ها همه بخاطر توجه مردم به محیط زیست و این است که  زوج های جدید می خواهند همه نوع سلیقه دوستانشان رعایت شود.»

لباس ها با دوام اما پرشکوه خواهد بود 

در سال های اخیر، مد روز به خاطر آشکار شدن لطمات ناشی از پوشاک ناپایدار (اصطلاحا مد سریع که البسه و اقلام مد برای مدت کوتاهی استفاده شده و سپس دور انداخته می شود) به سوی البسه و مد پایدار گام برداشته است.

احتمالا دامنه این جنبش در سال آینده به لباس های عروسی هم خواهد کشید. تارنمای مد موسوم به «لیست» می‌گوید جستجو برای لباس های عروسی «قدیمی» و «دست دوم» در سال گذشته با ۱۹ هزار جستجو در ماه، ۳۸ برابر شده است. 

فیلیپا لِپلی، طراح لباس عروس پیش بینی می کند عروس های آینده احتمالا بیشتر طرح های کلاسیک قصه های پریان را ترجیح خواهند داد.

او به ایندیپندنت گفت: «انتظار داشته باشید طرح لباس ها چشمگیر با دامن های پرچین، پشت دامن بلند، برودری دوزی و تورهای سر بسیار بلند باشد.»

رنگ ها کمرنگ و ملایم خواهند بود

انتخاب رنگ، هسته اصلی زیبایی هر رویدادی است و سال آینده جشن های عروسی در رنگ های ملایم غرق خواهند شد.

اشلی لی، مدیر خلاقیت موسسه «پینک پالمز ایونتز» به تارنمای «هیچد» می گوید رنگ های سنتی شیری و سرخ جای خود را به صورتی و بنفش کمرنگ خواهد داد. 

او می گوید: «(این رنگ ها) رنگ های اصلی برای ایجاد محیطی آرام و آرامش دهنده و درعین حال مراسمی شخصی استفاده خواهد شد. به رنگ های دلچسبی مثل بنفش و صورتی کمرنگ، زرد، گل‌بهی و گل نخود فکر کنید که اینجا و آنجا رگه هایی از نارنجی و مرجانی و رنگ های تکمیلی هم دارد.» 

جنبه های شخصی جشن مهم می شود

«هیچد» می گوید زوج ها در جشن های عروسی سال ۲۰۲۱، از سنت های معمول یک گام فراتر رفته و با ذکر نام و پیام های شخصی روی صندلی مهمانان و شیرینی های عروسی، از آنها تشکر خواهند کرد.

شِپِرد در تایید این نظر می گوید: «زوج ها بیشتر به فکر آنچه برای مهمانانشان خاص است خواهند بود.»

«انتظار داشته باشید در تمام طول روز "شخصی کردن" پذیرایی مد نظر باشد – چه نوشتن خاطره ای روی منوی غذا باشد یا عکس مهمان با زوج در حال ازدواج – گرامیداشت مهمان در جنبه های مختلف پذیرایی محسوس خواهد بود.»

بشر دوستی مرکز توجه خواهد بود

و بالاخره، با توجه به این که اپیدمی کرونا موجب همبستگی مردم شده، طبیعی است که مهربانی اصل چیره بر جشن های عروسی باشد.

سال آینده زوج های بیشتری جنبه های انسانی و خیریه را در روز عروسی شان خواهند گنجاند – از تقاضا از مهمانان برای کمک به بنگاه خیریه مورد نظرشان گرفته تا صرف نظر از هدایای عروسی به نفع خیریه.

شپرد می گوید: «تازه عروس ها و تازه داماد ها غذاها و گل هایی را که از مراسم باقی مانده به بیمارستان ها و آسایشگاه ها اهداء خواهند کرد که حرکتی دیگر و غیرمنتظره در جهت دمیدن بارقه ای از امید در تیرگی است.»

© The Independent

بیشتر از زندگی