ورود دادستانی برای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در ایران

۱۲۰ نفراز شرکت کنندگان در یک مراسم عروسی به کرونا مبتلا شده‌اند

وزارت بهداشت خواستار اقدام جدی دادستانی استان‌ها برای جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی  و به طور کلی برگزاری تجمعات شده است. گفته می شود در برخی استانها که آمار بالای ابتلا به کرونا را دارند دادستان‌های مرکز استان از برگزاری هر مراسمی به طور جدی جلوگیری کرده‌اند. 

عدم رعایت فاصله اجتماعی و بهداشت فردی در برخی از استان های ایران افزایش قابل توجه ابتلا به کرونا را در پی داشته است. 

به گفته وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته ۱۲۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایران جان باخته‌اند و بیشتر از ۲۶۰۰ بیمار جدید شناسایی شده‌اند. 

کرونا در استان های مرزی و جنوبی ایران طی روزهای گذشته شیوع زیادی داشته است. 

گفته می شود استان کردستان جزو استان هایی است که در ده روز گذشته دچار افزایش ابتلا و موارد بستری و مرگ بر اثر کرونا شده است. 

رئیس شورای شهر سنندج روز گذشته در نامه ای به رئیس جمهوری ایران نوشته، اگر وضع بدین منوال پیش برود، «تیرماه ماه عزاداری در سنندج خواهد بود». 

سه بیمارستان بزرگ در شهر سنندج با ظرفیت ۵۲۰  تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است  که گفته می‌شود در حال حاضر ظرفیت بیشتر تخت ها اشغال است. 

معاون کل وزیر بهداشت ایرج حریرچی می گوید «استان کردستان به دلیل رعایت نکردن  فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی شاهد افزایش قابل توجه ابتلا به کرونا بوده است». 

مقام های استانی در کردستان خواستار تفویض اختیارات استانی در خصوص مقابله با کرونا شده‌اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از افزایش چهار برابری تعداد جان‌باختگان در استان هرمزگان از اول خرداد ماه تا کنون خبر داده است.

وزارت بهداشت هشدار داده که با توجه به عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۰ استان ایران، افزایش قابل توجه میزان ابتلا و مرگ و میر را تجربه کرده است. 

به گفته ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، استان کردستان و ۹  استان‌ دیگر درگیر کرونا در ماه‌های گذشته به «قله ابتلا» به این ویروس نرسیده بودند ولی با توجه به شرایط پیش آمده «در حال حاضر به قله کرونا می‌رسند». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز، چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه گفت شش استان این کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.

خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کرمانشاه، هرمزگان و کردستان در این فهرست قرار دارند. لازم به ذکر است که این ۶ استان طی ماه های گذشته همواره در فهرست قرمز و بعضا هشدار در ابتلا و مرگ و میر در مورد کرونا قرار داشته‌اند. 

معاون کل وزارت بهداشت ایران اما می گوید:«هیچ استانی عاری از ویروس کرونا نیست.»

ایرج حریرچی احتمال داده است شرایط کرونا در ایران بیش از یک سال طول بکشد و تا زمان دسترسی به واکس ایران همچون سایر کشورها درگیر مرگ میر حاصل از کرونا خواهد بود. 

همچنان اما رسیدن موج دوم کرونا از سوی مقام های رسمی در ایران تکذیب می شود و این در حالی است که علیرضا رئیسی معاون وزارت بهداشت ایران می‌گوید با اینکه «اصلا علاقه‌ای به تعطیلی یا بازگشت محدودیت نداریم، اما اگر شیوع بیماری افزایش پیدا کند، مجبور به این کار هستیم».

برای چندمین روز متوالی تعداد موارد مرگ ناشی از کرونا در ایران بالای ۱۰۰ نفر گزارش شده است.  بر اساس آمارهای رسمی تاکنون حدود ۹ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹  در ایران جان باخته‌اند. 

مسوولان وزارت بهداشت می گویند موج دوم کرونا در ایران در راه خواهد بود. 

بیشتر از