برگزاری رقابت‌های تنیس جام دیویس به شیوه‌ای جدید

سال گذشته این رقابت‌ها به‌دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا برگزار نشد

در دور قبلی رقابت‌ها، شهر مادرید میزبان مسابقات بود. اما در سال جاری میلادی، این رقابت‌ها در سه شهر از سه کشور اروپایی برگزار خواهد شد-JAVIER SORIANO / AFP

در پی پایان یافتن رقابت‌های تنیس سال ۲۰۲۱ و نزدیک شدن به سال میلادی جدید، بیشتر بازیکنان صاحب‌نام خود را برای تعطیلات پیش‌فصل آماده می‌کنند، و پس از سه هفته، دوباره تمرین‌های خود را برای شرکت در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا از سر خواهند گرفت.

رقابت‌های جام دیویس که منحصر به آقایان است و حکم رقابت‌های جام جهانی تنیس را دارد و رقابتی بین تیم‌های ملی کشورها است، از تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) در شش گروه سه‌تیمی کار خود را آغاز خواهد کرد. تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به مدت یک هفته با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

سال گذشته این رقابت‌ها به‌دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا برگزار نشد و اسپانیا که در سال ۲۰۱۹ قهرمان این رقابت‌ها شده بود، میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشت. این رقابت‌ها از سال ۲۰۱۹ و به‌خاطر اعتراض اکثر بازیکنان صاحب‌نام که در طول یک فصل در رقابت‌های بسیاری شرکت می‌کنند، به شیوه‌ای جدید برگزار شد، به این صورت که تنیسورها در یک تاریخ معیّن این مسابقات را به صورت متمرکز برگزار می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این، بازیکنان طبق زمان‌های از پیش تعیین شده، در ماه‌های متفاوت سال که فدراسیون جهانی تنیس در اختیار تیم‌ها قرار می‌داد، مسابقه می‌دادند. همین موضوع باعث شده بود تا علاوه بر خارج شدن بازیکنان از شرایط مناسب بدنی، گاه دچار مصدومیت نیز بشوند. همین موضوع باعث شد تا فدراسیون جهانی تنیس زمان مسابقات را به پایان سال تغییر دهد تا تنیسورها با آسودگی کامل در این رقابت‌ها شرکت کنند.

در دور قبلی رقابت‌ها، شهر مادرید میزبان مسابقات بود. اما در سال جاری میلادی، این رقابت‌ها در سه شهر از سه کشور اروپایی برگزار خواهد شد. شهر مادرید در اسپانیا، تورین در ایتالیا، و اینسبروک در اتریش میزبان این رقابت‌ها خواهند بود.

در این رقابت‌ها هجده تیم حضور دارند که در شش گروه سه‌تیمی قرار گرفته‌اند. تیم‌های اول هر گروه و دو تیم برتر دوم که بیشترین امتیاز را داشته باشند، به مرحله حذفی صعود خواهند کرد و طبق قرعه‌کشی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. تیم اسپانیا که در این دور از رقابت‌ها با روسیه هم‌گروه است، اسطوره خود رافائل نادال را در اختیار ندارد. او در دور قبلی رقابت‌ها با درخشش تمام توانست ششمین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات را به دست آورد، و با هشت پیروزی و بدون شکست، عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.

گفتنی است که جوکوویچ نیز در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت و برای تیم صربستان بازی خواهد کرد. تیم صربستان در گروه شش رقابت‌ها با تیم‌های آلمان و اتریش هم‌گروه است. میزبانی اتریش در این رقابت‌ها هم‌زمان با محدودیت‌های جدید کرونایی همراه شده است و احتمال دارد که رقابت‌ها در این کشور بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

بیشتر از تنيس