بگومگوی مکرون و جانسون بر سر پناهجویان کانال مانش

فرانسه دعوت خود از بریتانیا را برای شرکت در باره نشستی در باره مهاجران کانال مانش پس گرفت

بوریس جانوسن (چپ)، نخست‌وزیر بریتانیا، و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه- Alastair Grant / POOL / AFP

رئیس جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه بر سر مهاجرانی که از طریق کانال مانش راهی بریتانیا می‌شوند، درگیر جدال لفظی شدند.

امانوئل مکرون، بوریس جانسون را متهم کرد که با انتشار توییتی که در آن از فرانسه خواسته است مهاجرانی را که به خاک بریتانیا می‌رسند پس بگیرد، در باره موضوع پناهجویان «جدی» نیست.

روز چهارشنبه، بیست و هفت پناهجو که در قایقی از فرانسه راهی بریتانیا شده بودند جان سپردند.

پس از آن که فرانسه دعوت از وزیر کشور بریتانیا را برای شرکت در نشستی در باره پناهجویان لغو کرد، دعوای دیپلماتیک میان پاریس و لندن بالا گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز یکشنبه قرار است نمایندگان بلژیک، فرانسه، هلند، آلمان و کمیسیون اروپایی در بندر کاله فرانسه در باره افزایش شمار پناهجویانی که می‌خواهند خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند دیدار کنند.

امانوئل مکرون از آژانس مرزی اتحادیه اروپا، فرانتکس خواست تا منابع مالی بیشتری برای محافظت از مرزهای خارجی اتحادیه تخصیص دهد و از این طریق به جلوگیری از تجمع مهاجران در سواحل شمالی فرانسه کمک کند.

پلیس فرانسه می‌گوید با وجود تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از حرکت قایق‌هایی که به طور غیرقانونی در این مسیر تردد می‌کنند، تاکنون نتوانسته به طور کلی مانع آنها شود بلکه فقط تعداد آنها را کاهش داده است.

کانال مانش در شمال فرانسه و جنوب بریتانیا قرار دارد و با این که عبور از آن با شناورهای کوچک به‌ویژه در فصل زمستان و آب‌وهوای توفانی، بسیار خطرناک است، مهاجران بسیاری تلاش می‌کنند از این مسیر خودشان را به انگلستان برسانند و اغلب آنها درخواست پناهجویی می‌دهند. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۲۳ هزار مهاجر زن و مرد از طریق کانال مانش خود را به بریتانیا رسانده‌اند.

بریتانیا اعلام کرده است که تنها در روز بیستم آبان (۱۱ نوامبر) هزار نفر از طریق کانال مانش وارد خاک این کشور شده‌اند که رکورد جدید عبور پناهجویان از این کانال در یک روز است.

بیشتر از جهان