«۱۶ پنجره»؛ جلوه‌هایی از فرهنگ سعودی در اکسپو۲۰۲۰

این برنامه در مدت ۱۶ هفته در غرفه عربستان سعودی برقرار خواهد بود و هر هفته به یک بخش فرهنگی می‌پردازد

غرفه عربستان سعودی در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی به‌منظور آشنا کردن بازدیدکنندگان با صحنه فرهنگی متنوع این کشور، اجرای برنامه‌ای باعنوان «۱۶ پنجره» را آغاز کرده است.

به گزارش العربیه، در برنامه «۱۶ پنجره» که به‌مدت ۱۶ هفته در غرفه عربستان سعودی برپا خواهد بود، هر هفته با برگزاری مجموعه‌ای از رویدادهای مرتبط با یک بخش فرهنگی خاص، موفقیت‌ها، فرصت‌ها و آینده کشور در آن حوزه به‌نمایش گذاشته و معرفی می‌شود.

 حسين حنبظاظه که برنامه‌‌ریزی غرفه سعودی در اکسپو را برعهده دارد، در گفت‌وگو با العربیه ضمن اشاره به تاریخچه طولانی فرهنگ و خلاقیت و اشکال هنری متنوع در آن کشور، درمورد برنامه «۱۶ پنجره» گفت: «این برنامه جدید، یکی از موارد فراوانی است که ما با دقت برای غنی‌کردن سیاحت بازدیدکنندگان در این غرفه تنظیم کرده‌ایم، تا هر مرتبه که بازمی‌گردند، با تجربه‌ای تازه روبه‌رو شوند.»

برنامه «۱۶ پنجره» در هفته نخست خود با تمرکز بر کتاب‌ها و نشریات، به بخش‌های گسترده‌ای از حوزه ادبیات، نشر و ترجمه در عربستان سعودی می‌پردازد. در این راستا، روز چهارشنبه، سوم آذرماه، میزگردی با عنوان «منتشرشده در عربستان سعودی» با حضور سه ناشر و نویسنده سعودی برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از هفته جاری که به موضوع «کتاب‌ها و نشریات» اختصاص دارد، برنامه «۱۶ پنجره» در غرفه سعودی به فیلم‌ها، معماری و طراحی، زبان و ترجمه، ادبیات، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی، تئاتر و هنرهای نمایشی، مُد و طراحی لباس، میراث طبیعی، مکان‌های باستانی و فرهنگی، موزه‌ها، هنر آشپزی و تزئین غذا، موسیقی، کتابخانه‌ها، میراث فرهنگی و هنرهای تجسمی خواهد پرداخت. 

غرفه عربستان سعودی در اکسپو۲۰۲۰ دبی رویدادهای متعددی را برنامه‌ریزی کرده است و برگزار می‌کند، از جمله نشست‌ها، میزگردها و همایش‌هایی در حوزه‌های مختلف و همچنین برنامه‌های متنوع و سرگرم‌کننده فرهنگی مانند رقص، شعر، هنرهای تجسمی و اجرای موسیقی. این غرفه همچنین جلوه‌هایی از فرهنگ، طبیعت و جاذبه‌های گردشگری تاریخی عربستان سعودی ازجمله شهر باستانی العلا و مناطق ثبت‌شده عربستان سعودی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو را به نمایش می‌گذارد.

در غرفه عربستان سعودی، علاوه‌بر این، فرصت‌های تجاری جدید که به‌واسطه مدرنیزاسیون سریع کشور براساس برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ایجاد شده‌اند، به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

نمایشگاه بین‌‌المللی اکسپو۲۰۲۰ از نهم مهرماه ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) در دبی آغاز شد و تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) ادامه خواهد داشت.

بیشتر از فرهنگ و هنر