در کمتر از دو ماه، چهار میلیون نفر از اکسپو۲۰۲۰ دبی بازدید کردند

تعداد بازدیدهای مجازی و آنلاین از این نمایشگاه بین‌المللی به ۲۲میلیون مرتبه رسیده است

نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی از زمان افتتاحش برای عموم در اول اکتبر (نهم مهرماه) تاکنون میزبان بیش از چهار میلیون بازدیدکننده حضوری و ۲۲ میلیون بازدیدکننده مجازی بوده است. 

به گزارش روزنامه اماراتی نشنال، آمار منتشرشده در روز دوشنبه، ۲۲ نوامبر (اول آذرماه)، نشان می‌دهد که در هفت هفته گذشته، ۴میلیون و ۱۵۶هزار و ۹۸۵ بازدیدکننده با عبور از ورودی‌های نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰ دبی، از غرفه‌ها و برنامه‌های بسیار متنوع آن بازدید کرده‌اند. 

بنابر اعلام برگزارکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی، تعداد بازدیدهای مجازی و آنلاین آن نیز تاکنون به رقم خیره کننده ۲۲میلیون نفر رسیده است.

براساس این گزارش، اجرای نمایش محبوب ایرلندی «ریور دنس» که به‌طور عمده شامل موسیقی و رقص سنتی ایرلند است و از چهارم تا ۲۷ نوامبر هر شب در اکسپو۲۰۲۰ دبی بر صحنه می‌رود، یکی از عوامل جذب بازدیدکنندگان در طول این شب‌ها محسوب می‌شود.

برگزارکنندگان نمایشگاه فروش بلیت نیم‌بهای ۴۵درهمی برای روزهای غیر از آخر هفته در ماه نوامبر را نیز در جذب بازدیدکنندگان موثر دانستند و اعلام کردند که در طول سه هفته گذشته، بیش از ۱۲۰هزار بلیط برای روزهای غیرتعطیل هفته به فروش رفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نمایشگاه از زمان افتتاح تاکنون پذیرای انبوهی از بازدیدکنندگان بین‌المللی بوده است. تعداد بازدیدکنندگان ایرانی از اکسپو نیز به گفته شبنم بهرامی شبستری، عضو هیئت‌مدیره  اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات متحده عربی، تا آخر آبان‌ماه، از مرز ۲۰هزار نفر گذشته است. 

اسکناید مک‌گیچین، معاون روابط عمومی اکسپو۲۰۲۰ دبی با اشاره به برقراری بازدیدهای گروهی دانش‌آموزان مدارس از نمایشگاه، گفت: «در طول ۳۱ روز گذشته، اکسپو میزبان بیش از ۲۰۰هزار دانش‌آموز را از مدارس خصوصی و دولتی سراسر امارات بوده است.» به گفته او، چهار تور اختصاصی در نمایشگاه با مضمون‌هایی از جمله «میراث امارات متحده عربی» و «سیاره پایدار» برای مدارس ترتیب داده شده است.

علاوه‌بر این، نمایشگاه اکسپو۲۰۲۰ از این هفته میزبان مسابقات شطرنج قهرمانی جهان خواهد بود. از ۲۴ نوامبر تا ۱۶ دسامبر، بازدیدکنندگان از سالن‌های نمایشگاه دبی، شاهد رقابت رودررو میان شطرنج‌بازان بزرگ با رتبه‌های جهانی خواهد بود. مگنوس کارلسن نروژی، استاد بزرگ و قهرمان فعلی شطرنج جهان و یان نپوم‌نیاچی، استاد بزرگ شطرنج از روسیه، این هفته رقابت خود را در ۱۴ بازی برسر جایزه‌ای ۲میلیون یورویی در اکسپو۲۰۲۰ آغاز می‌کنند. 

نمایشگاه بین‌‌المللی اکسپو۲۰۲۰ از نهم مهرماه ۱۴۰۰ (اول اکتبر ۲۰۲۱) در دبی آغاز شد و تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ (۳۱ مارس ۲۰۲۲) ادامه خواهد داشت.

بیشتر از سفر