ثبت دو رکورد جدید جهانی گینس در «موسم ریاض»

دو رکورد سرسره تفریحی که ۲۴ خط سرخوردن دارد است، در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ ثبت شد

جشن سرگرمی و گردشگری «موسم ریاض» دو رکورد جدید جهانی گینس ثبت کرد.

فصل ریاض هر روز دلیل جدیدی برای هیجان و لذت مضاعف به بازدیدکنندگان می‌دهد. جدیدترین آن‌ها ثبت دو رکورد جهانی گینس است درباره سرسره تفریحی این مجموعه گردشگری است.

وب‌سایت گینس، سرسره بر پاشده در موسم ریاض را برای دو مورد «طولانی‌ترین مسیر» در یک سرسره سرگرم‌کننده و «بلندترین» سرسره سرگرم‌کننده معرفی کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 رکورد این سرسره که ۲۴ خط سرخوردن دارد است، در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ ثبت شد.

 طول تمام خطوط این سرسره روی هم ۲۲٫۱۳۶ متر است که طولانی ترین نمونه در جهان است.

موسم ریاض توسط اداره سرگرمی عمومی عربستان سازمان‌دهی شده است قرار است میزبان ۷۵۰۰ رویداد تفریحی باشد. این جشنواره فرهنگی و هنری که تا مارس ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت در منطقه‌ای به مساحت ۵٫۴ میلیون مترمربع برگزار خواهد شد و رویکردی سرگرم‌کننده دارد.

یکی از برنامه‌های جذابی که بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار لذت بردن از بلندترین سرسره جهان در آن شرکت کنند رویداد «قهرمانان جادو» است که از تاریخ ۲ تا ۱۷ نوامبر در این جشنواره اجرا می‌شود.

گروه قهرمانان جادو متشکل از پنج شعبده‌باز جهانی است که ترفندهای شعبده‌بازی کلاسیک و حقه‌های جدید و باورنکردنی را در یک اجرای چشمگیر و هنرمندانه پیش چشمان شگفت‌زده تماشاچیان به نمایش می‌گذارند.

نمایش این پنج‌ نفر شامل ایجاد توهماتی فوق‌العاده برای حاضران، فرار از صندوق زیر آب، تردستی‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد دیگری است که موجب شده تا تماشاگران باور کنند جادوی واقعی در صحنه این نمایش جریان دارد.

مراسم افتتاحیه موسم ریاض ۲۰۲۱ با کنسرت خواننده رپ بین‌المللی «پیت بول» شروع شد و ۲۵۰ هزار نفر این اجرا را تماشا کردند.

برنامه‌های تفریحی بیشتری نیز در عربستان برای فصل زمستان تدارک دیده‌شده است ازجمله رونق بیشتر منطقه گردشگری العلا.

در ماه دسامبر منطقه العلا در عربستان جشنواره‌ی «زمستان در طنطورا» را در پیش خواهد داشت؛ برنامه‌ای از رویدادهای چهارماهه که از سه‌شنبه ۲۱ دسامبر تا یکشنبه ۲۷ مارس برگزار خواهد شد.

بیشتر از سفر