جنبش صورتی ادامه دارد: بریتنی‌های دیگر را هم آزاد کنید!

میلیون‌ها نفر در ایالات متحده آمریکا تحت سرپرستی و قیمومیت هستند

بسیاری از هواداران بریتنی گفته‌اند که همچنان بخشی از این جنبش باقی خواهند ماند-Emma McIntyre/Getty Images via AFP

بریتنی اسپیرز اکنون آزاد است، می‌خواهد ازدواج کند و دوباره مادر شود؛ اما اعضای حرکت «بریتنی را آزاد کنید» هنوز دست از نبرد برنداشته‌اند و می‌گویند باید برای میلیون‌ها نفر دیگر هم که شرایط مشابه دارند، فکری کرد. 

هنگامی که دادگاه پس از ۱۴ سال کشمکش قانونی سرانجام به مسئله قیمومیت بریتنی اسپیرز خاتمه داد، تعداد زیادی از حامیان او با تابلو نوشته‌های «بریتنی را آزاد کنید» در خیابان خارج از دادگاه این پیروزی را جشن گرفتند؛ پایانی نمادین برای نبردی چند ساله که قرار نیست به این زودی با جشن پیروزی تمام شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لین سیمونز، یکی از فعالان این جنبش در مقابل راهپیمایی روز دادگاه گفت: «ما این سفر را دو سال و نیم پیش آغاز کردیم، درست همینجا با چندتایی از مردم که پوسترهایی در دست داشتند. توجه رسانه‌ای خاصی نداشتیم، به ما خندیدند، تئوری‌های توطئه مطرح شد... و حالا که همه چیز آشکار شد چه کسی می‌خندد؟»

پس‌ازاینکه پرونده بریتنی موردتوجه افکار عمومی قرار گرفت، مردم دریافتند که میلیون‌ها نفر در ایالات متحده آمریکا بنا بر دلایلی از جمله بیماری، معلولیت یا بالا رفتن سن تحت سرپرستی و قیمومیت دیگران هستند و کنترل زندگی و دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.  

رهبران این جنبش درخواست تصویب قانونی را دارند که تحت قیمومیت قرار گرفتن یک فرد در کالیفرنیا را دشوارتر کند و محدودیت زمانی برای سرپرستی هر فرد که خود را در چنین موقعیتی از نظر قانونی بیابد، تعیین کند.

بریتنی اسپیرز نیز پس از جلسه دادگاه با انتشار ویدیویی از راهپیمایی «بریتنی را آزاد کنید» در اینستاگرام خود گفت: «خدای بزرگ من حسابی عاشق هواداران هستم، این دیوانه‌کننده است!» خود بریتنی هم از هشتگ «بریتنی را آزاد کنید» استفاده کرده است.

وکیل بریتنی نیز مستقیماً از طرفدارانش تشکر کرد و به جمعیت گفت که حضور آنها برای پایان دادن به قیمومیت «ضروری» بود.

برای بیش از ۱۰ سال گروهی از طرفداران فداکار و متعهد، مشعلی را برای این خواننده حمل کردند؛ هر پست او را برای یافتن نشانه‌هایی از بدرفتاری تجزیه و تحلیل کردند و در همان زمان زنگ خطر را در رابطه با مسئله قیمومیت این ستاره پاپ که موجب سود بردن بسیاری از طرفین دخیل از درآمد شخصی بریتنی می‌شد، به صدا در آوردند.

لین سیمونز می‌گوید: «اکنون ما باید اینکه هدف بعدی‌مان چیست را مجدداً ارزیابی کنیم، چرا که این جنبش با آزادی بریتنی پایان نمی‌یابد. این جریان بزرگ‌تر از بریتنی است. این فقط درباره بریتنی نیست. این درباره حقوق معلولیت و ناتوانی و حقوق زنان است.»

راهپیمایی بیرون دادگاه بریتنی نمایانگر تعهد سازمان‌دهنگان این راهپیمایی برای ادامه نبرد بر علیه سواستفاده از قیمومیت و سرپرستی در مقیاسی گسترده‌تر بود.

بسیاری از هواداران بریتنی گفته‌اند که همچنان بخشی از این جنبش باقی خواهند ماند و به مبارزه با سوءاستفاده از قیمومیت و سرپرستی ادامه خواهند داد.

سیمون در پایان گفت: «قربانیان بی‌شماری وجود دارند که از داشتن وکیلی که پای آن‌ها بایستد بی‌بهره‌اند و کار مسئولانه در بستری شبیه به آنچه که ما ساخته‌ایم، این است که برای اهداف دیگر بجنگیم.»

بیشتر از زندگی