بریتنی اسپیرز در دادگاه: سرپرستان نمی‌گذارند باردار شوم

«بریتنی هر وقت که بخواهد به توافق سرپرستی پایان دهد می‌تواند از وکیلش بخواهد درخواست چنین کاری را ارائه دهد»

بریتنی اسپیرز، ستاره موسیقی پاپ - Gabe Ginsberg / AFP

چهارشنبه (دوم تیر) بریتنی اسپیرز، ستاره پاپ، در دادگاهی در لس‌آنجلس شهادت داد گروهی که بیش از ۱۰ سال است سرپرستی امور شخصی و مالی وی را در اختیار دارند، با استفاده از آیودی نگذاشته‌اند او بیشتر بچه‌دار شود. این نخستین بار است که اسپیرز با اظهارات خود به سکوت طولانی‌اش در ملاعام درباره توافق سرپرستی سال ۲۰۰۸ پایان می‌دهد؛ توافقی که اکنون آن را «بردگی» می‌نامد.

او در دادگاه گفت: «همین الان در بدنم آیودی دارم که نمی‌گذارد بچه‌دار شوم و سرپرستان من اجازه نمی‌دهند به پزشک مراجعه کنم و آن را در بیاورم. احساس می‌کنم گرفتار یک دارودسته‌ شده‌ام و قلدرانه با من رفتار می‌کنند. احساس می‌کنم تنها و به حال خود رها شده‌ام.»

او افزود: «دوست دارم ازدواج کنم و بچه‌دار شوم.»

از سال ۲۰۰۸ که  اختلال روانی عمومی اسپیرز در کانون توجه پاپاراتزی‌ها قرار گرفت، بر اساس یک توافق، امور شخصی و تجاری وی را سرپرستانش در اختیار گرفتند. بنا بر این توافق، پدرش جیمی اسپیرز قیم وی بود و از سال ۲۰۱۹، بخشی از این اختیارات به وکیل و گروهی معتمد سپرده شد.

بنا بر گزارش‌های قبلی آسوشیتدپرس، بر اساس این توافق تصمیم‌گیری در مورد امور درمانی و معاملات کاری وی هم به عهده سرپرستان است. نظر به این توافق، سرپرستان می‌توانند تعداد ملاقات‌کنندگان او را هم محدود کنند، به نام وی دستورهای محدودکننده صادر کنند و در مورد امور مهم زندگی او مثل ازدواج تصمیم بگیرند.

در ماه‌های اخیر و بعد از نمایش چند مستند تکان‌دهنده در مورد این توافق سرپرستی از جمله فیلم نیویورک تایمز به نام «بریتنی اسپیرز در قاب»، اسپیرز در این جلسه دادگاه برای نخستین بار در ملاعام درباره این موضوع سخن گفت. او اظهار داشت که بر اساس این توافق سرپرستی ناچار شده است علی‌رغم میل خود تور برگزار کند و داروهایش را تغییر دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در دادگاه گفت: «حالم خوب نیست. خواب ندارم. خیلی ناراحتم. وضعیت دیوانه‌کننده‌ای است. افسرده شده‌ام. باید پدرم و تمام دست‌اندرکاران این سرپرستی، از جمله گروه مدیرانم را به زندان بیندازند.»

این شهادت جنجالی یک روز بعد از انتشار گزارشی در نیویورک تایمز صورت گرفت. بر اساس آن گزارش، این ستاره پاپ در گذشته هم سعی کرده توافق سرپرستی را لغو کند اما خبر تلاش‌های وی منتشر نشده بود؛ از جمله گفته بود که علی‌رغم تمایل وی، او را تحت درمان‌های روانکاوی قرار داده‌اند. وکلای وی پیش از این ادعا کرده بودند که او توانایی آن را ندارد تا درباره این توافق ظاهرا خودخواسته شهادت عمومی بدهد.

پدر وی در واکنش به این ادعاها با صدور بیانیه‌ای به دادگاه اعلام کرد که از شنیدن رنج‌های وی «متاسف» شده است. در این بیانیه آمده است: «آقای اسپیرز از دیدن رنج و دردهای فراوان دخترش متاسف است و او را خیلی خیلی دوست دارد.»

اسپیرز در جوانی مشهور شد و تا زمانی که به اختلال روانی عمومی دچار نشده و با تراشیدن سر خود در سال ۲۰۰۷ سروصدا به پا نکرده بود، در کانون توجه خبرنگاران پاپاراتزی و روزنامه‌ها قرار داشت؛ به طوری که شبکه‌های تلویزیونی به دنبال گرفتن مصاحبه‌های جنجالی از او بودند. هواداران وی سال‌ها است که کارزاری با هشتگ بریتنی را آزاد کنید (FreeBritney#) به راه انداخته‌اند تا وضعیت وی دوباره مورد توجه رسانه‌های جریان اصلی و غیره قرار گیرد. آن‌ها همدلانه‌تر به وی پرداخته‌اند به طوری که فشار برای پایان دادن به توافق سرپرستی ثروت ۶۰ میلیون دلاری وی افزایش یافته است.

ویویان لی تورین، وکیل خانم اسپیرز، اوایل امسال (۲۰۲۱) با انتشار بیانیه‌ای در نشریه پیپل اعلام کرد: «بریتنی هر وقت که بخواهد به توافق سرپرستی پایان دهد می‌تواند از وکیلش بخواهد درخواست چنین کاری را ارائه دهد. او همیشه از چنین حقی برخوردار بوده اما در ۱۳ سال گذشته از آن استفاده نکرده است. بریتنی می‌داند که پدرش عاشق او است و چه سرپرست داشته باشد و چه نداشته باشد، مثل همیشه هر وقت که او نیاز داشته باشد در خدمت او است.»

هواداران اسپیرز برای حمایت از این خواننده گرفتار روز چهارشنبه (دوم تیر) بیرون دادگاه عالی لس‌آنجلس جمع شدند و بسیاری از آن‌ها نوشته «هشتگ بریتنی را آزاد کنید» (FreeBritney#) را در دست داشتند.

© The Independent

بیشتر از زندگی