نگرانی از کمبود جهانی درخت کریسمس 

برخی برای محکم کاری ترجیح داده اند که یک ماه زودتر درخت کریسمس خود را خریداری کنند

مشکلات زنجیره تأمین، باعث کمبود جهانی درخت کریسمس شده است که ممکن است حتی کشورهای اروپایی را هم تحت تأثیر قرار دهد.

به دلیل مشکلات زنجیره تأمین جهانی که موجب افزایش قیمت‌ها شده است، تعدادی از خانواده‌ها ممکن است با کمبود درخت کریسمس مواجه شوند.

هشدارها مبنی بر افزایش قیمت درختان در نتیجه کمبود نیروی کار، تأخیر در حمل‌ونقل و شرایط بد آب و هوایی که منجر به کاهش موجودی شده، ممکن است کسانی را که امیدوارند امسال درخت کریسمس واقعی داشته باشند، ناامید کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برخی برای محکم‌کاری ترجیح داده‌اند که یک ماه زودتر درخت کریسمس خود را خریداری کنند. طبق گزارش‌ها برخی از مزارع درخت کاج شاهد افزایش ۲۵۰ درصدی فروش درختان در این زمان از سال نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده‌اند.

بر اساس گزارش انجمن پرورش‌دهندگان درخت کریسمس بریتانیا (BCTGA)، برخی از اعضای این انجمن قیمت درختان را به دلیل افزایش هزینه‌های تجاری در سال جاری تا ۲۰ درصد افزایش داده‌اند.

سخنگوی این انجمن به بریتانیایی‌ها توصیه کرد که در میان «موج نگرانی‌ها در رابطه با احتمال کم آمدن موجودی درخت کریسمس»، وحشت نکنند.

این نگرانی‌ها پس‌ازآن به وجود آمد که گزارش شد بسیاری از خریداران پس از هشدار صاحبان صنایع مبنی بر افزایش قیمت‌ها و کمبود در انبارها، شروع خریداری و انبار کردن اقلام مربوط به کریسمس از جمله درخت و اسباب‌بازی‌های کودکان کردند.

حتی فعالین در بازار صنایع غذایی نیز به مردم توصیه کرده‌اند که به منظور جلوگیری از سرخوردگی و دست‌خالی ماندن، برخی از محصولات را جلوتر خریداری کرده و فریز کنند.

پس از برگزیت و خروج گسترده نیروهای کار غیر بریتانیایی از بازار کار این کشور، کسب‌وکارها در حال حاضر برای برآوردن نیاز خریداران با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. مزارع درخت کریسمس نیز یکی از صنایع جانبی است که به نظر می‌آید با کمبود نیروی کار مواجه شده است.

رویداد کریسمس همچنین ردپای کربن زیادی دارد، از سفر تا خرید و غذاهای زیادی که پخته می‌شود. با توجه به تغییرات آب و هوایی و سطوح دی‌اکسید کربن که اکنون منبع اصلی نگرانی هستند، برخی تلاش می‌کنند این رویداد جهانی برای محیط‌زیست دوستانه‌تر باشد.

بیشتر از زندگی