رقابت‌های تنیس تورین در تسخیر زورف آلمانی

زورف پیش از این، در سال ۲۰۱۸ هم موفق شده بود با غلبه بر جوکوویچ به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد

الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره ۳ تنیس جهان - Marco BERTORELLO / AFP

الکساندر زورف آلمانی، مرد شماره ۳ تنیس جهان، با غلبه بر دنیل مدودف روس، مرد شماره ۲ جهان، در دیدار پایانی رقابت‌های پایان فصل، فاتح رقابت‌های تنیس تورین ایتالیا شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

زورف در این رقابت‌ها با اقتدار به قهرمانی رسید چرا که در نیمه‌نهایی نیز موفق شده بود نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، را بدون واگذاری حتی یک ست مغلوب کند.

او در دیدار پایانی مقابل مدودف نیز با سرویس‌های قدرتمند خود که بیشتر آن‌ها  بیش از ۲۲۳ کیلومترسرعت داشت، کار را برای حریف خود سخت کرد و درنهایت موفق شد در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۴ به پیروزی برسد.

این دومین بار است که زورف در رقابت‌های تنیس پایان فصل قهرمان می‌شود. او پیش از این، در سال ۲۰۱۸ هم موفق شده بود با غلبه بر جوکوویچ به قهرمانی در این رقابت‌ها برسد. برای این تنیسور جوان سال ۲۰۲۱ به بهترین شکل ممکن به پایان رسید و او جدا از کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک در سال ۲۰۲۱، در رقابت‌های مهم تنیس مردان به پنج قهرمانی دست یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زورف در این دور از رقابت‌ها به همراه مدودف در گروه قرمز رقابت‌ها حضور داشت و در دور گروهی دو بر یک مغلوب مدودف شده بود. او پس از قهرمانی در این مسابقات گفت: «خیلی خوشحالم که توانستم پس از پنج شکست پیاپی مقابل دنیل آن هم در فینال رقابت‌ها، به قهرمانی برسم. او در دور قبلی رقابت‌ها قهرمان شده بود و به دنبال تکرار قهرمانی‌اش بود و من می‌دانستم کار بسیار سختی پیش رو دارم. من باید بهترین بازی خود را به نمایش می‌گذاشتم و از این قهرمانی بسیار هیجان‌زده‌ام. حالا به استقبال تعطیلات خواهم رفت؛ البته کار برای من تازه شروع شده است چرا که به مسابقات پیش رو در استرالیا فکر می‌کنم و پس از چند روز استراحت، باید تمرینات خود را از سر بگیرم.»

زورف در سال ۲۰۲۱ موفق شده است در مسابقات ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو در مکزیک و وین اتریش و همچنین رقابت‌های مسترز و یک هزار امتیازی مادرید، سینسیناتی و تورین و رقابت‌های تنیس المپیک توکیو به قهرمانی برسد. قهرمانی زورف در رقابت‌های پایان فصل در تورین، نوزدهمین قهرمانی دوران ورزشی او به حساب می‌آید. او از لحاظ قهرمانی در رقابت‌های تنیس پایان فصل، پس از بوریس بکر، اسطوره تنیس آلمان، در رده دوم قرار دارد. بوریس بکر سه بار در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲ و ۱۹۹۵ موفق شد این عنوان را کسب کند.

این مسابقه تماشاگران ویژه‌ای نیز داشت و پائولو دیبالا، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال یوونتوس، این مسابقه را از نزدیک تماشا کرد و در انتهای مسابقه، پیراهن شماره ۱۰ خود را به هردو فینالیست رقابت‌ها هدیه داد.

بیشتر از تنيس