آنتونیو کونته در پی تحولی اساسی در تاتنهام

کونته پس از برکناری اسپریتو سانتو، سرمربی پرتغالی، هدایت تاتنهام را بر عهده گرفته است

کونته در مدت‌زمان کمی که در اختیار داشته، به‌خوبی توانسته است تغییراتی اساسی ایجاد کند - Oli SCARFF / AFP

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر انگلستان با دیدار تاتنهام و لیدز به کار خود پایان داد و آنتونیو کونته، سرمربی ایتالیایی و جدید تاتنهامی‌ها، موفق شد در دومین حضورش روی نیمکت این تیم، اولین برد را به دست آورد.

کونته که در اولین حضور خود با تاتنهام مقابل اورتون در خارج از خانه یک تساوی بدون گل کسب کرد، امیدوار بود تا در دیدار خانگی مقابل لیدز سه امتیاز کامل را به دست آورد. این پیروزی برای هواداران بسیار دلچسب بود چرا که آن‌ها موفق شدند بازی یک-هیچ باخته را با پیروزی دو-یک عوض کنند و حالا با این برد خود را در جمع پنج تیم بالای جدول می‌بینند.

کونته پس از برکناری اسپریتو سانتو، سرمربی پرتغالی، هدایت تاتنهام را بر عهده گرفته، به نظر می‌رسد در مدت‌زمان کمی که در اختیار داشته، به‌خوبی توانسته است تغییراتی اساسی ایجاد کند.

گلزنان تاتنهام در این مسابقه هویبرگ و رگیلون بودند و هری کین و سون، مهاجمان تاتنهام، علی‌رغم بازی خوبی که به نمایش گذاشتند، موفق نشدند گل بزنند. دنیل جیمز، مهاجم جوان لیدز، در دقیقه ۴۴، گل اول مسابقه را به ثمر رساند و تاتنهام نیمه نخست را بازنده به رختکن رفت اما در شروع نیمه دوم، بازی انتحاری تاتنهام دو گل را برای آن‌ها به همراه داشت و شاگردان کونته توانستند تا دقایق پایانی از نتیجه به دست آمده به‌خوبی محافظت کنند تا نخستین برد کونته با تاتنهام رقم بخورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کونته پیش از آمدن به تاتنهام از گزینه‌های اصلی هدایت منچستر و جانشینی سولسشر، سرمربی تازه‌برکنارشده یونایتد، بود؛ اما بودجه‌ ۲۵۰ میلیون پوندی درخواستی او برای جذب بازیکنان جدید در یونایتد و تقاضای دستمزد بالا برای حضور در اولدترافورد باعث شد تا سران یونایتد قید او را بزنند.

کونته معتقد است که در این فصل از رقابت‌ها کار بسیار سختی در تاتنهام پیش رو دارد اما مصمم است که در پایان فصل، تاتنهام را در جمع چهار تیم بالای جدول قرار دهد. او در همین مدت کم حضورش، تغییرات زیادی در ساختار باشگاه به‌خصوص رژیم غذایی بازیکنان ایجاد کرده است. به دستور او، بازیکنان حق ندارد سس کچاپ و مایونز مصرف کنند و او آشپزهای باشگاه را موظف کرده است که غذاهایی با چربی کمتر برای بازیکنان تهیه کنند.

کونته همچنین تصمیم گرفته است زمان کمتری را برای صحبت با رسانه‌ها اختصاص دهد و بیشتر روی تیم و جلسات تحلیلی و آنالیز بازیکنان تمرکز داشته باشد. او معتقد است که کار فقط باید در زمین تمرین و زمین مسابقه خلاصه شود چرا که روح و بدن بازیکنان باید برای حضور در میدان آماده شود و آن‌ها‌  باید تمرکز کافی برای آن داشته باشند.

به گفته کونته، تغذیه مناسب و خواب درست از مهم‌ترین عوامل در نتیجه‌گیری‌اند و مصرف غذاهای نامناسب می‌تواند برای بازیکنان اضافه‌وزن به همراه داشته باشد و همین موضوع در نتیجه‌گیری تیم تاثیرگذار خواهد بود: «من مرتب با متخصص تغذیه بازیکنان در ارتباط خواهم بود و شرایط آن‌ها را زیر نظر خواهم گرفت. یک ورزشکار حرفه‌ای بودن به این معنی است که باید از بدن خودتان مراقبت کنید و همین موضوع به شما کمک می‌کند کمتر مصدوم شوید و همیشه برای تمرین‌های سخت آماده باشید. این موضوع علاوه بر پیشرفت خودشان به پیشرفت تیم هم کمک خواهد کرد اما مدتی زمان می‌برد تا آن‌ها به این شرایط عادت کنند.»

بیشتر از فوتبال