پایان کار سولسشر در منچستریونایتد

سولسشر، قرارداد خود را برای سه فصل دیگر با یونایتد تمدید کرده بود، اما نتایج ضعیف باعث برکناری‌اش شد

اوله گونار سولسشر، سرمربی نروژی منچستریونایتد از سمت خود برکنار شد - Oli SCARFF / AFP

اوله گونار سولسشر، سرمربی نروژی منچستریونایتد پس از کسب نتایج ضعیف در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر انگلستان و پس از سه فصل حضور و ناکامی در به‌دست آوردن حتی یک قهرمانی برای شیاطین سرخ از سمت خود برکنار شد. این خبر به‌صورت رسمی در اینستاگرام رسمی باشگاه منتشر شد، اما به نظر می‌رسد که این جدایی به‌صورت توافقی انجام شده است و خبری از اخراج او نیست. در این پیام از زحمات سولسشر در سال‌های حضورش در یونایتد قدردانی شده است.

سولسشر در تابستان جاری قرارداد خود را برای سه فصل دیگر با یونایتد تمدید کرده بود، اما نتایج ضعیف او در هفته‌های اخیر و فشار هواداران، سران باشگاه و مالکان آمریکایی را مجبور به برکناری او کرد. شکست‌های سنگین مقابل سیتی، لیورپول، تاتنهام، برایتون، لستر و واتفورد در این فصل باعث شد تا یونایتد به قهرمانی نرسد و حتی خطر حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز به‌شدت آن‌ را تهدید می‌کرد. طبق اخبار منتشر شده از باشگاه، او اختلاف جدی با تعدادی از بازیکنان تیم ازجمله پوگبا داشته است. همین موضوع باعث شد تا این بازیکن فرانسوی قرارداد خود را با یونایتد تمدید نکند و عنوان کرد در صورت ماندن سولسشر در یونایتد این تیم را در تابستان آینده ترک خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سر الکس فرگوسن از افرادی بود که در روزهای نخست حضور سولسشر حمایت ویژه‌ای از او می‌کرد و معتقد بود که او می‌تواند یونایتد را به‌‌روزهای درخشان بازگرداند. اما به‌نظر می‌رسد دلیل نگه‌داشتن سولسشر در یونایتد توسط مالکان آمریکایی دستمزد پایین او بوده است که برادران گلیزر به آن علاقه زیادی داشتند تا پول کمتری برای سرمربی پرداخت کنند. تجربه حضور ناموفق مورینیو و فن خال و هزینه‌های سنگینی که برای مربیان صاحب‌نام پرداخت کرده بودند باعث شد تا حضور این سرمربی نروژی برای آن‌ها بسیار سودبخش باشد.

 گفته می‌شود قرار است مایکل کریک که خودش از بازیکنان سابق یونایتد و دستیار سولسشر نیز بوده است، هدایت موقت شیاطین سرخ را تا انتخاب سرمربی جدید بر عهده داشته باشد. از زیدان و برندان راجرز به‌عنوان گزینه‌های اصلی این پست نام‌برده می‌شود. طبق اخبار منتشر‌شده سران باشگاه از چندی پیش با زیدان صحبت‌هایی برای این پست داشته‌اند، اما او اعلام کرده است که دیگر علاقه‌ای به مربی‌گری در رده باشگاهی ندارد. اما کماکان تلاش‌ها برای آوردن او به اولترافورد ادامه دارد و زیدان گزینه اصلی هدایت یونایتد به شمار می‌رود.

 

بیشتر از فوتبال