تصاویر تازه به نگرانی‌ها درباره تندرستی ملکه پایان داد

این نخستین بار در یک ماه گذشته بود که ملکه در دیداری خصوصی در جلو دوربین‌های فیلم‌برداری حضور می‌یافت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلحر بریتانیا در دیدار با ملکه الیزابت دوم- 

STEVE PARSONS / POOL / AFP

ملکه الیزابت دوم، صاحب تاج و تخت بریتانیا، سه روز پس از غیبت خبرسازش در مراسم یادبود جان‌باختگان بریتانیای کبیر در جنگ‌های قرن گذشته، از قرار معلوم سلامت خود را بازیافته و بار دیگر در مراسمی دیده شده است.

روزنامه گاردین در گزارشی از حضور دوباره ملکه در انظار عمومی نوشت: « شاید کندی، سگ دوست‌داشتنی ملکه، بود که دل بینندگان ویدیویی این مراسم را برد.» 

در ویدیویی منتشر شده از دیدار ملکه با ژنرال سر نیک کارتر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بریتانیا، سگ ملکه با شادمانی به استقبال ژنرال رفت.

ژنرال لبخندزنان و در یونیفرم ارتشی به «علیاحضرت ملکه » سلام داد و سپس سلامی غیررسمی هم به سگ پرانرژی کرد.

ملکه در این دیدار از بازنشستگی قریب‌الوقوع سر نیک ابراز تاسف کرد و گفت که او دورانی طولانی را در مقام ژنرالی پشت سر گذاشته است.

ژنرال کارتر پاسخ داد که آری هشت سال زمانی طولانی در چنین جایگاهی محسوب می‌شود. ژنرال سر نیک کارتر به ملکه گفت که تا آنجا که او آگاه است، فقط لرد مونتباتن خدمتی طولانی‌تر از او در این مقام داشته است و گفت: «برای من هم کاملا غیرمترقبه بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین بار در یک ماه گذشته بود که ملکه در دیداری خصوصی در جلو دوربین‌های فیلم‌برداری حضور می‌یافت. آخرین دیدار عمومی ملکه الیزابت پیش از این، در روز نوزده اکتبر و در زمان میزبانی همایش سرمایه‌گذاری جهانی در کاخ ویندزور بود.

روز پس از آن اعلام شد که ملکه طبق توصیه‌های پزشکی نیاز به استراحت دارد. کمی بعدتر خبر آمد که او شبی را در بیمارستان کینگ ادوارد هفتم سپری کرده است، گرچه خبرهای بیشتری از میزان و نوع بیماری او اعلام نشد. همین امر بازار شایعه در رسانه‌ها و افکار عمومی بریتانیا را داغ کرد.

پس از آن، ملکه در چند مراسم غایب بود: نخست در سفر از پیش برنامه‌ریزی شده به ایرلند شمالی، و پس  از آن، در مراسم خوشامدگویی به رهبران جهان در همایش مقابله با تغییرات آب‌وهوایی در گلاسکو (کاپ ۲۶)، و نیز در نشست کلیسای انگلستان در روز سه‌شنبه.

او هفته گذشته دیداری خصوصی نیز با نخست‌وزیر بوریس جانسون داشت، اما تصویری از این دیدار منتشر نشد.

هنگامی که یک روزنامه‌نگار اسکای نیوز در جشن هفتاد و سه سالگی شاهزاده چارلز از او در باره تندرستی ملکه پرسید، وارث تاج و تخت پاسخ داد: «حال او خوب است. بسیار سپاسگزارم. وقتی ۹۵ ساله می‌شوید به‌سادگی قبل نیست. ۷۳ سالگی هم تعریفی ندارد.»

بیشتر از جهان