آیا روز مرگ ملکه الیزابت تعطیل رسمی خواهد بود؟

در صورت مرگ ملکه الیزابت دوم، در بریتانیا دو هفته عزای عمومی اعلام خواهد شد

مراسم تدفین ملکه ده روز پس از مرگ، در کلیسای وست‌مینستر برگزار خواهد شد که «روز عزای عمومی» است ‌ـFrank Augstein/AFP

در صورت مرگ ملکه الیزابت دوم، در بریتانیا دو هفته عزای عمومی اعلام خواهد شد. اما آیا این به معنای تعطیلی رسمی و سراسری است؟

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، خبر مرگ ملکه پیش از اعلام عمومی از طریق رسانه‌ها، به اطلاع نخست‌وزیر و وزرای کابینه خواهد رسید و سپس همان روز، به احترام ملکه، یک دقیقه در سراسر کشور سکوت می‌کنند.

این جزئیات ماه گذشته در جریان درز مدارکی افشا شد که نشریه پولیتیکو منتشر کرد. بنا بر مدارک افشاشده، چارلز پادشاه بریتانیا اعلام خواهد شد و پادشاه جدید در روزهای نخست سلطنتش، به ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز سفر خواهد کرد. در خلال این مدت، ملکه الیزابت دوم نیز به‌مدت سه روز در کاخ وست‌مینستر قرار داده خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مراسم تدفین ملکه ده روز پس از مرگ، در کلیسای وست‌مینستر برگزار خواهد شد که «روز عزای عمومی» است.

بر اساس گزارش پولیتیکو ، هرچند روز مراسم تدفین در بریتانیا تعطیل رسمی خواهد بود، چنانچه مراسم آخر هفته یا روز تعطیل دیگری برگزار شود، محدود به همان یک روز خواهد بود و روز دیگری تعطیل نمی‌شود.

مدارک افشاشده همچنین حاکی از آن است که دولت از شرکت‌ها درخواست نخواهد کرد که این روز را تعطیل کنند و تصمیم به تعطیلی کارکنان با خود کارفرما است.

ملکه ۹۵ ساله بریتانیا در هفته جاری، به تشخیص پزشکان، سفرش به ایرلند شمالی را لغو کرد و یک شب را در بیمارستان گذراند. به گفته سخنگوی کاخ باکینگهام، ملکه پس از «بررسی‌های اولیه»، «با روحیه‌ای خوب» به محل اقامتش در کاخ وینزر بازگشت.

بیشتر از زندگی