موفقیت جوکوویچ در گام نخست

در دیگر مسابقه از گروه سبز روبلف، مرد شماره ۳ جهان، را غافلگیر کرد

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان - Marco BERTORELLO / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در رقابت‌های تورین، در نخستین مسابقه خود از گروه سبز موفق شد یکی از پدیده‌های تنیس سال ۲۰۲۱ یعنی کسپر رود نروژی و مرد شماره ۸ تنیس جهان را در دو ست متوالی با نتایج ۷-۶ و۶-۲ مغلوب کند و با خیالی آسوده‌ به استقبال دومین مسابقه خود در این گروه برود.

کسپر رود در همان شروع مسابقه موفق شد یکی از گیم‌های جوکوویچ را به خود اختصاص دهد اما هرچه از جریان بازی می‌گذشت، جوکو بیشتر بر جریان بازی مسلط می‌شد و در حالی که سه بر یک عقب بود، علاوه بر جبران گیم از دست داده، موفق شد بازی خود را به حریف جوانش دیکته کند و در نهایت پیروز این مسابقه لقب بگیرد. او پس از پایان مسابقه در مراسمی ویژه جام صدرنشینی که هر سال به نفر نخست تنیس جهان اهدا می‌شود را دریافت کرد.

جوکوویچ برای هفتمین بار و با پشت سرگذاشتن پیت سمپراس آمریکایی که با شش عنوان رکورددار این جایگاه بود، موفق شد به این مهم دست یابد و به‌تنهایی در صدر بهترین تنیس‌بازان جهان قرار گیرد. جوکوویچ با ۳۴ سال سن مسن‌ترین تنیسوری است که توانسته است به این عنوان برسد. او پس از دریافت این جام قهرمانی گفت: «خیلی خوشحالم که دوباره به این عنوان دست پیدا کردم. از حمایت شما در تمامی این سال‌ها سپاسگزارم. تمام کردن فصل در جایگاه اول، یکی از سخت‌ترین کارها در تنیس است و برای این کار باید همیشه در سطحی بالا رقابت کنید و در هر مسابقه موفق شوید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ در رقابت‌های هشت نفر تنیس جهان هم پنج عنوان قهرمانی در کارنامه دارد و به دنبال ششمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها است.

در دیگر مسابقه از گروه سبز، آندره روبلف، مرد شماره ۵ تنیس جهان، در یک مسابقه تماشایی موفق شد استفانوس سیتسیپاس یونانی، مرد شماره ۳ تنیس، را در دو ست متوالی و با نتایج مشابه ۶-۴ مغلوب کند و یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها را رقم بزد. روبلف با این پیروزی شانس خود برای صعود به مرحله بعدی و دور حذفی رقابت‌ها را افزایش داد.

روبلف در این مسابقه با زدن سرویس‌های پرقدرت و ضربات محکم و بدون چرخش فورهند خود، کار را برای حریف یونانی سخت کرد تا جایی که در بیشتر امتیازها این‌طور به نظر می‌رسید که سیتسیپاس برای برگرداندن ضربات او توانی ندارد.

سیتسیپاس پیش از رقابت‌های تورین در مسابقات مسترز پاریس از ناحیه پا مصدوم شد و به قصد حضور پرقدرت در رقابت‌های تورین از ادامه آن رقابت‌ها انصراف داد. او در دومین مسابقه خود روز چهارشنبه باید مقابل کسپر رود نروژی قرار بگیرد و هریک از این بازیکنان در صورت قبول دومین شکست خود در مرحله گروهی رقابت‌ها، از این مسابقات حذف خواهند شد.

بیشتر از تنيس