معارفه ژاوی هرناندز، سرمربی جدید بارسا، به شیوه‌ای جدید آن هم در نیوکمپ

تیم فوتبال بارسلونا در اولین حضور ژاوی در سمت سرمربی باید در یک دیدار سخت در شهرآورد کاتولونیا به مصاف اسپانیول برود

ژاوی هرناندز، بازیکن و کاپیتان سابق بارسلونا در مقام مربی این تیم را هدایت می‌کند - LLUIS GENE / AFP

ژاوی هرناندز، بازیکن و کاپیتان سابق بارسلونا، پس از نزدیک هفت سال به باشگاه سابق خود بازگشت تا این بار در مقام مربی تیم بارسا را هدایت کند. مراسم معارفه ژاوی و امضای قرارداد او بسیار متفاوت بود؛ مراسمی در استادیوم نیوکمپ در حضور ۲۵ هزار تماشاگر و هوادار بارسا که برای خوش‌آمدگویی به ژاوی به استادیوم آمده بودند و با به نمایش درآوردن پرچمی بزرگ از تصویر وی به او خوش‌آمد گفتند.

در بارسلونا و دیگر تیم‌های مطرح دنیا چنین روش‌هایی معمولا برای معارفه بازیکنان جدید اتفاق می‌افتد اما لاپورتا تصمیم گرفت تا به این روش نشان دهد حضور ژاوی تا چه اندازه برای آن‌ها مهم است. در یک فصل و نیم گذشته، بارسا با هدایت رونالد کومان شرایط خوبی را سپری نکرد و درنهایت هم به اخراج این سرمربی هلندی منجر شد. حالا هواداران بارسا انتظار دارند تا ژاوی تیم را از شرایط بحرانی خارج کند و منجی آن‌ها شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در اولین صحبت‌هایش پس از بازگشت به بارسا گفت: «از استقبال هواداران تحت‌تاثیر قرار گرفتم و شور و اشتیاق زیادی در من به وجود آورد و مایلم تا هرچه سریع‌تر کار با بازیکنانم را آغاز کنم. متوجهم که باشگاه و تیم در چه شرایط سختی به سر می‌برند اما آماده‌ام که آن را تغییر دهم. از بازیکنانم انتظار زیادی دارم. آن‌ها باید تلاششان را بیشتر کنند چرا که اینجا بارسلونا است؛ بهترین باشگاه دنیا و در کنار این موضوع به حمایت شما هواداران هم نیاز دارم. روزی که از بارسا رفتم گفتم که بهترین باشگاه جهان را ترک می‌کنم و امروز در نقش مربی بازهم همان مطلب را تکرار می‌کنم. وقتی در بارسا بازی می‌کنید انتظارها از شما زیاد است؛ حتی مساوی هم کسی را راضی نمی‌کند، اینجا همیشه باید پیروز شوید. در چند روز گذشته کل زندگی‌ام تغییر کرد و وقتی لاپورتا با من تماس گرفت و گفت انتخاب نهایی ما تویی، آن لحظه به این نتیجه رسیدم که باید خودم را برای چالشی سخت آماده کنم و از این موضوع نیز هراسی ندارم. باید خیلی سریع روند نتیجه‌گیری‌ها را تغییر دهیم و به شرایط خوب بازگردیم. من سعی خواهم کرد تمام تجربیات به دست آمده در این سال‌ها را در اختیار بازیکنانم قرار دهم و هدفم به دست آوردن جام‌های زیاد با بارسا است و خودم را برای این کار آماده می‌بینیم. زنده‌باد بارسا! زنده‌باد کاتولونیا!»

تیم فوتبال بارسلونا در اولین حضور ژاوی در سمت سرمربی باید در یک دیدار سخت در شهرآورد کاتولونیا به مصاف اسپانیول برود و این رقابت همیشه برای هر دو تیم بسیار حساس بوده است. اسپانیول در این فصل از رقابت‌های لالیگا نتایج قابل قبولی کسب کرده است و ژاوی با پیروزی در این مسابقه می‌تواند شروعی رویایی را رقم بزند.

در دومین مسابقه نیز ژاوی باید تیمش را برای مسابقه مقابل بنفیکا آماده کند. بارسا در دیدار رفت مقابل بنفیکا سه بر هیچ شکست خورد و با شش امتیاز در گروه پنجم رقابت‌ها در رده دوم قرار دارد و به دلیل فاصله نزدیک امتیازهای تیم‌ها در این گروه، بارسا برای صعود باید تمام دیدارهای باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذارد.

به نظر می‌رسد کار ژاوی از همین ابتدا بسیار دشوار است و شاید او زمان مناسبی را برای بازگشت به تیم سابق خود انتخاب نکرده باشد. قرارداد دمبله با تیم بارسا هم به‌زودی تمام می‌شود اما با توجه به صحبت‌های ژاوی در مورد او و تمجید از این بازیکن فرانسوی، به نظر می‌رسد لاپورتا مجبور است قرارداد این بازیکن همیشه مصدوم را تمدید کند.

لاپورتا اعلام کرده است که در نقل‌وانتقالات زمستانی فعال خواهند بود و تصمیم دارد سه بازیکن جدید و صاحب‌نام را به تیم خود اضافه کند.

بیشتر از فوتبال