خبرگزاری اردن: کنفدراسیون فوتبال آسیا جنسیت دروازه‌بان زن ایرانی را تایید کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز بیانیه رسانه‌ای مستقیمی در رابطه با این تحقیقات منتشر نکرده است

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در پاسخ به درخواست رئیس فدراسیون فوتبال اردن مبنی‌بر تحقیق درمورد جنسیت دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان، جنسیت این ورزشکار زن را تایید کرده است.

شاهزاده علی بن حسین، رئیس فدراسیون فوتبال اردن روز یکشنبه اعلام کرد که در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال آسیا خواستار تایید جنسیت دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران شده است. او در نامه خود نوشته بود که به نظر می‌رسد این بازیکن در واقع یک مرد باشد که خود را به عنوان زن جا زده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، کنفدراسیون فوتبال آسیا درپی نامه‌ فدراسیون فوتبال اردن و درخواست بررسی جنسیت دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران، تحقیقاتی را آغاز کرده بود. 

فدراسیون فوتبال اردن جنسیت این دروازه‌بان زن به‌نام زهرا کودایی را زیر سوال برده بود که باعث شد او درخواست تاییدیه کند و بنابر اعلام خبرگزاری رسمی اردن، نتیجه تحقیقات کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرده که این دروازه‌بان زن بوده است.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در جریان رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، ماه گذشته تیم اردن را چهار بر دو شکست داد. در طول مدت ۹۰ دقیقه این بازی و همچنین وقت‌های اضافی هیچ‌یک از دو تیم نتوانسته بود گلی را وارد دروازه حریف کند و نتیجه بازی با ضربات پنالتی مشخص شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زهره کودایی، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان ایران، در این مرحله مانع ورود دو پنالتی تیم اردن به دروازه خود شود و به این ترتیب، تیم زنان ایران برای نخستین‌بار راهی مسابقات جام ملت‌های آسیا شد که در سال ۲۰۲۲ میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، «کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام نتایج تاییدیه، جنسیت بازیکن ایرانی را زن دانسته و درمورد شکایت ارائه‌شده، نتیجه نهایی را به فدراسیون فوتبال اردن اعلام کرده است».

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز بیانیه رسانه‌ای مستقیمی در رابطه با این تحقیقات منتشر نکرده است.

مریم ایران‌دوست، سرمربی تیم فوتبال زنان ایران، پیش‌تر با رد اتهام مطرح‌شده ازسوی اردن، گفته بود که آن کشور، برای پوشش دادن شکست خود این اتهام را مطرح کرده است.

بیشتر از فوتبال