کیم جونگ اون پس از کاهش وزن دوباره غیبش زد

تنها در سال ۲۰۲۱   این مرد ۳۷ ساله، هشت بار از دید مردم غایب شد و حداقل مدت این  غیبت‌ها ۱۴ روز بود

کیم روز هفدهم شهریور در میان تشویق‌های مردم در میدان کیم ایل سونگِ پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، ظاهر شد - STR/AFP

رهبر کره شمالی بیش از یک ماه است که در انظار عمومی دیده نشده است. این طولانی‌ترین غیبت امسال اوست و شایعه‌های جدیدی در مورد بیماری احتمالی او شنیده می‌شود. این طولانی‌ترین غیبت آقای جونگ-اون از انظار و برنامه‌های عمومی بعد از غیبت شش‌هفته‌ای او در سال ۲۰۱۴ است که به بازگشتش به‌همراه یک عصای چوبی ختم شد.

رهبر کره شمالی آخرین بار ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در گزارش‌های رسانه دولتی که جزئیات بازدیدش از نمایشگاه موشکی در پیونگ یانگ را شرح می‌داد، حضور یافت. از آن زمان تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر حضور آقای جونگ-اون در انظار عمومی منتشر نشده است.

به گزارش اِن‌کِی نیوز (NK News) تارنمای دیده‌بان مستقر در واشینگتن، تصاویر ماهواره‌ای حاکی از افزایش فعالیت‌ها در اطراف خانه ساحلی آقای کیم در ساحل شرقی و عمارت کنار دریاچه در پیونگ یانگ است، جایی که طبق گزارش‌ها اغلب برای گذران دوران بیماری‌اش به آنجا می‌رود.

اواخر ماه اکتبر قایقی تفریحی در آب‌های خارج از عمارت ساحلی وونسان آقای جونگ-اون دیده شده است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که بر‌خلاف حضور‌ نداشتن آقای کیم در انظار مردم، او به کار خود ادامه داده و در این مدت به سران دیگر کشورها نامه نوشته است.

این غیبت پس از یک دوره پرمشغله از فعالیت‌های نظامی کره شمالی و از جمله آزمایش اولین موشک مافوق صوت و تعدادی موشک بالستیک ناقض ق

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

طعنامه‌های سازمان ملل بود که موجب نگرانی کشورهای همسایه یعنی کره جنوبی و ژاپن شد.

آقای کیم اگر دچار بیماری خیلی جدی نباشد، انتظار می‌رود ماه آینده در مراسم سالگرد مرگ کیم جونگ ایل در ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) از مقبره پدرش بازدید کند.

با توجه به منزوی بودن این کشور‌، حضور آقای کیم در برنامه‌های عمومی جهت یافتن سرنخ‌هایی در مورد وضعیت رهبر کره شمالی به‌دقت زیر نظر قرار می‌گیرد.

تنها در سال ۲۰۲۱   این مرد ۳۷ ساله، هشت بار از دید مردم غایب شد و حداقل مدت این  غیبت‌ها ۱۴ روز بود.

رهبر کره شمالی در سال ۲۰۲۰ غیبت‌های بیشتری داشت؛ زمانی که عدم حضور او در جشن‌های ملی ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) کره شمالی – مهم‌ترین جشن سال به مناسبت تولد کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کره شمالی - باعث انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بیماری جدی قلبی-عروقی او شد.

او پس از یک غیبت سه‌هفته‌ای بازگشت، اما در حال راه رفتن دیده نشد و از ماشین مخصوص زمین گلف برای انجام بازدید عمومی‌اش استفاده کرد. ناظران اثراتی روی بازوی او مشاهده کردند که نشان می‌داد ممکن است تحت عمل پزشکی قرارگرفته باشد.

آقای کیم پس از مرگ پدرش در سال ۲۰۱۱  و درحالی‌که بیش از ۲۷ سال نداشت و به‌دلیل عشق به سیگار و الکل معروف بود و وضعیت سلامت خوبی نداشت، رهبر کره شمالی شد. سابقه بیماری‌های قلبی نیز در خانواده‌ آقای کیم دیده می‌شود.  

او که به نظر می‌رسد امسال بیماری سنگینی را پشت سر گذاشته باشد، وقتی در مراسمی عمومی در ماه ژوئن ظاهر شد غبغبی کوچک‌تر داشت. جاسوسان کره جنوبی در نشست مجلس گفتند گمان می‌رود رهبر کره شمالی حدود ۲۰ کیلوگرم وزن کم کرده باشد.

© The Independent

بیشتر از جهان