بازدید هری و مگان از خانواده‌های پناهجوی افغان در یک پایگاه نظامی آمریکا

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، هزاران نفر این کشور را ترک کردند

مگان مارکل و هری با پناهجویان افغان در نیوجرسی دیدار کردند - Task Force-Liberty Public Affairs

هری و مگان در پایگاه نظامی نیوجرسی به دیدار پناهجویانی رفتند که به تازگی از افغانستان خارج شده‌اند.

آنها با حضور در کلاس‌ درس کودکان افغان که مشغول تمرین زبان انگلیسی بودند،‌ با دانش‌آموزان گفتگو کردند و شعر محبوب پسر دو ساله‌شان آرچی را برای بچه‌ها خواندند. آنها از معلم‌ها درمورد زبان مردم افغانستان نیز سوال پرسیدند و با تشکر از آنها به زبان دری، تاکید کردند که مراقب سلامت روان خود باشند.

به گزارش دیلی میل، در این دیدار، هری و مگان همچنین با زنان پناهجوی افغانستانی گفتگو کردند. این پناهجویان که در محوطه‌ای به نام روستای لیبرتی اسکان داده شده‌اند، در این پایگاه نظامی «مهمان» خوانده می‌شوند و تا زمان انتقال به محل اقامت اصلی، خدمات پزشکی و آموزشی به آنها ارائه می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، هزاران نفر این کشور را ترک کردند و در پروژه‌ای به نام «گروه ویژه لیبرتی» بیش از ده هزار پناهجوی افغان به‌طور موقت در یک پایگاه نظامی در نیوجرسی اسکان داده شدند. «گروه ویژه لیبرتی» در ماه اوت، هنگام خروج کامل

نیروهای آمریکایی از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور، راه‌اندازی شد تا از مهاجران افغان که به ایالات متحده می‌رسند حمایت کند.

این زوج در ادامه بازدیدشان از پایگاه مشترک «مک گوایرز- دیکس-لیکهورست»، به سربازان ایالات متحده ادای احترام کردند. بیش از ۴۶ هزار نفر از نیروهای نظامی آمریکا و خانواده‌هایشان در این پایگاه زندگی می‌کنند.

بیشتر از جهان