«آرچی» می‌تواند در ۱۸سالگی برای شاهزاده شدن تصمیم بگیرد

«ممکن است شاهزاده چارلز پس از در اختیار گرفتن قدرت بخواهد عناوین سلطنتی فرزندان خاندان ساسکس را لغو کند»

شاهزاده هری، مگان مارکل و فرزندشان آرچی - Dominic Lipinski / AFP

رابرت لیسی، زندگی‌نامه‌نویس خاندان سلطنتی، گفت آرچی می‌تواند وقتی به ۱۸ سالگی رسید برای شاهزاده شدن تصمیم بگیرد.  

این نویسنده گفت دوک و دوشس ساسکس ممکن است قدم در راه ارل و کنتس وسکس گذاشته و به پسر خود اجازه دهند این تصمیم را ( شاهزاده بودن یا نبودن) بگیرد.

شاهزاده ادوارد و سوفی وسکس تصمیم گرفتند هنگام تولد فرزندانشان، لیدی لوئیس و ویسکونت سورن، به آن‌ها القاب شاهدخت و شاهزاده ندهند.

رابرت لیسی که تازه‌ترین کتابش «نزاع برادران» به ارتباط و شایعه دعوا میان شاهزاده‌ها ویلیام و هری می‌پردازد، این اظهارات را بعد از گسترش شایعه‌ای بیان کرد که می‌گفت شاهزاده چارلز اجازه نخواهد داد نوه‌اش، آرچی، شاهزاده شود. 

آقای لیسی گفت: «برای من روشن است که ملکه و مشاورانش این مساله را در بالاترین سطوح به بحث گذاشته‌اند و آینده موقعیت سلطنتی آرچی و لیلی در مدت زندگی و سلطنت وی در خطر نخواهد بود. ممکن است شاهزاده چارلز وقتی قدرت را به دست بگیرد بخواهد عناوین سلطنتی فرزندان خاندان ساسکس را لغو کند ولی چنین اتفاقی خیلی محتمل به نظر نمی‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «اولویت اصلی او (شاهزاده چارلز) در آن زمان کسب محبوبیت لازم برای ارتقاء عنوان کامیلا از شاهدخت همسر به ملکه همسر خواهد بود و او احتمالا با لغو عناوین سلطنتی آرچی و لیلی محبوبیتی به دست نخواهد آورد.»

برای اینکه شاهزاده چارلز قدرت آن را بیابد که نوه‌های خود را از عناوین سلطنتی محروم کند ابتدا نیاز به تغییر قانون خواهد داشت و احتمالا این کار نخستین اولویت او هنگام تکیه زدن بر تخت سلطنت نیست.

سوال‌ها درباره عناوین سلطنتی فرزندان شاهزاده هری و مگان مارکل در خاندان سلطنتی بعد از آن مطرح شد که این زوج اتهام‌هایی مبنی بر نژادپرستی را علیه یکی از اعضای خاندان سلطنتی که نامی از او نبردند، عنوان کردند.

در مصاحبه با اپرا وینفری، شخصیت شناخته‌شده تلویزیون، هری ادعا کرد «دغدغه‌هایی» درباره رنگ پوست پسر آینده آن‌ها عنوان شده که پوست آرچی چقدر تیره‌‌رنگ خواهد بود.

وقتی یکی از اصحاب مطبوعات از شاهزاده ویلیام پرسید آیا خاندان سلطنتی نژادپرست هستند، او پاسخ داد آن‌ها «هرگز خانواده نژادپرستی نیستند».

ادعاها مبنی بر اینکه چارلز نمی‌خواهد فرزندان هری عناوین سلطنتی داشته باشند در نشریه میل آن ساندی مطرح شد که بنا به آن چارلز هنگام پادشاهی خود تصمیم دارد که نهاد سلطنت را «کوچک» کند.

با وجود این وقتی ملکه فوت کند آرچی و لیلیبت به طور خودکار عناوین شاهزاده و شاهدخت دریافت خواهند کرد چون نوه‌های پادشاه حاکم می‌شوند.

این قانون بر اساس معاهده‌ای است که از سال ۱۹۱۷ وضع شده و شاه جرج پنجم آن را نوشته است.

© The Independent

بیشتر از زندگی